همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با اشاره بر ضرورت مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری، بر لزوم شرکت نکردن کارکنان این قرارگاه در دسته‌بندی‌های سیاسی تاکید کرد.

ایسنا نوشت: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم صبحگاه مشترک این قرارگاه اظهار کرد: فرمانده کل قوا در سخنرانی خود در 14 خرداد در حرم امام راحل به سه مطلب اساسی خودباوری، خداباوری و مردم‌باوری اشاره کردند. ایشان فرمودند اگر از خودباوری به خداباوری برسیم، به مردم‌باوری نیز خواهیم رسید.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: روز 24 خرداد واقعه‌ای بسیار میمون و مبارک است. این روز از سوی فرماندهی معظم کل قوا روزی بسیار متبرک نامگذاری شده است و باید حماسه سیاسی یاد شده توسط فرماندهی کل قوا در این روز تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت و همکاری همگانی سرمایه اجتماعی کشور است گفت :  "یکی از مصادیق این سرمایه اجتماعی، انتخابات است"، خاطرنشان کرد: اگر این سرمایه اجتماعی با انتخابات در یک جامعه اسلامی به وجود بیاید و چنانچه این جامعه اسلامی اقتداری مثل جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد، ارزش و اقتدار این جامعه را زیاد خواهد کرد و به همین دلیل باید یک انتخاب اصلح را داشته باشیم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در 16 اردیبهشت سال جاری و همچنین 18 فروردین در جمع فرماندهان و نظامیان در مورد انتخابات اظهار کرد: این بیانات هم توصیه است و هم اهمیت بالای انتخابات را به عنوان یک سرمایه اجتماعی نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر لزوم شرکت نکردن نظامیان در مناقشات و تبلیغات سیاسی کاندیداها گفت: مشارکت در یک انسجام پرشور، هم تکلیفی است بر گردن نظامیان و هم یک دستور نظامی است. نظامیان باید دقت داشته باشند که برابر با ماده 40 قانون جرایم نیروهای مسلح که فعالیت نیروهای مسلح و دسته‌بندی‌ها و مناقشات سیاسی انتخاباتی را ممنوع کرده است، باید از شرکت در این مناقشات خودداری کنند، چراکه در این صورت بخش امنیتی کشور متضرر خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: مشارکت نظامیان در مناقشات و تبلیغات سیاسی فقط به این معنا نیست که این افراد در ستاد انتخابات یک کاندیدا دیده شوند. این افراد باید توجه داشته باشد که حتی در مجامع خانوادگی نیز با دید دیگری نسبت به آنها نگاه می‌کنند. این افراد باید دقت داشته باشد که حتی در مجامع خانوادگی خود نیز در مسائل سیاسی کشور جهت‌دهی خاصی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه رهبری همواره تاکید داشتند که رای دادن به هریک از این کاندیداها به معنی رای دادن به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: افراد باید تلاش داشته باشند که خودشان انتخابی اصلح انجام دهند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) با آرزوی ایجاد حماسه‌ای پرشور در 24 خرداد امسال اظهار کرد: در کمیسیون‌های امنیتی ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، دستوراتی به همه ارکان و مناطق ابلاغ شده است که این موارد باید کاملا اجرایی شود.

اسماعیلی افزود: در مجموعه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء‌(ص) حتی یک نفر نیز نباید بدون رای باشد، چراکه رای دادن هم تکلیف و هم فرمان ماست.

کد خبر 217904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز