همشهری آنلاین: یکی دیگر از مجریان سابق رادیو و تلویزیون دولتی بی بی سی به اتهام فساد اخلاقی و سوءاستفاده جنسی توسط پلیس بازداشت شد.

bbc Chris Denning

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی کریس دنینگ ۷۲ ساله (Chris Denning) روز دوشنبه هفته جاری توسط تیم ویژه پلیس انگلیس که درباره سوءاستفاده‌های جنسی تحقیق می‌کند، بازداشت شد.

این منابع گزارش داده‌اند که دنینگ پس از بازجویی اولیه توسط پلیس به قید وثیقه آزاد شده است تا ماه آینده در دادگاه حاضر شود.
هنوز جزییاتی در مورد ریز اتهامات سوءاستفاده های جنسی این مجری سابق بی بی سی منتشر نشده است.

پس از افشاگری های رسانه ای در مورد فساد اخلاقی و سوءاستفاده‌های جنسی گسترده جیمی ساویل یکی از مجریان سرشناس 'بی بی سی' در سال گذشته، پلیس انگلیس تیم ویژه ای را به نام یوتری تشکیل داده تا درباره اتهامات جنسی مطرح شده علیه ساویل و دیگران تحقیق کند.

تاکنون ۱۳ نفر توسط این تیم ویژه بازداشت و بازجویی شده‌اند که تعدادی از آنان از مجریان و کارکنان سابق و فعلی بی بی سی هستند.

Chris Denning

هفته گذشته برخی از مطبوعات انگلیس گزارش دادند که هنوز دهها فقره اتهام سوءاستفاده و آزار و اذیت جنسی علیه حداقل ۲۰ نفر از مستخدمان فعلی و سابق بنگاه بی بی سی و چندین نفر از همکاران موردی و پروژه ای این بنگاه مطرح است.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: ۳۶ فقره از این اتهامات از اکتبر (مهر) سال گذشته که برای نخستین بار فساد اخلاقی گسترده 'جیمی ساویل' مجری مشهور بی بی سی علنی شد، مطرح شده است و برخی از شاکیان افراد زیر ۱۸ سال هستند.

این روزنامه افزود: اطلاعات تازه در مورد سوءاستفاده های جنسی در بی بی سی بر اساس قانون آزادی اطلاعات به دست آمده است که همچنین نشان می دهد حدود ۲۵ فقره از اتهامات علیه کارکنان فعلی و سابق 'بی بی سی' برای تحقیقات بیشتر به پلیس ارجاع شده است.

در مجموع طی شش ماهه پس از ماه اکتبر، ۱۵۲ فقره شکایت در مورد سوءاستفاده های جنسی علیه ۸۱ فرد مرتبط با 'بی بی سی' مطرح شده است که ۴۸ فقره آن مربوط به جیمی ساویل می‌شود.

بنگاه بی بی سی در واکنش به افزایش قابل توجه شکایتها در مورد سوءاستفاده‌های جنسی طی شش ماه گذشته اعلام کرد: ما پس از ماجرای جیمی ساویل به طور مستمر در حال بازنگری در روندهای موجود هستیم تا درس های لازم را از اتفاقاتی که طی چهار دهه گذشته روی داده است، بیاموزیم و مانع از تکرار چنین حوادثی در آینده شویم.

بی بی سی در بیانیه ای با ابراز تاسف از مطرح شدن اتهامات مرتبط با آزار و اذیت جنسی تاکید کرد: بخشی از بازنگری های در دست انجام مربوط به بررسی سوابق و بایگانی ها می باشد... همچنین از همه کارکنان فعلی و سابق 'بی بی سی' خواسته ایم اگر اطلاعاتی دارند که ممکن است برای رسیدگی به این موضوعات مفید باشد، در اختیار ما قرار دهند.

طی ماه های گذشته چند مجری سابق و فعلی بی بی سی از جمله استوارت هال به اتهام تجاوز و آزار و اذیت جنسی بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

برخی از افراد بازداشت شده با جیمی ساویل مجری مشهور این بنگاه که فساد اخلاقی گسترده وی پاییز سال گذشته فاش شد، ارتباط داشته اند.

ساویل که در دهه ۱۹۶۰ میلادی کار خود را در رادیو و تلویزیون بی بی سی آغاز کرد به مدت چهار دهه از مجریان مشهور این بنگاه بود و حتی لقب سر دریافت کرده بود.

ساویل در اکتبر ۲۰۱۱ میلادی و در سن ۸۴ سالگی مرد، اما هنوز سالگرد مرگ وی فرانرسیده بود که گزارش های فساد اخلاقی وی رسانه ای شد.

این مجری سرشناس متهم است که در طول بیش از چهار دهه فعالیت خود در بی بی سی صدها نفر از زنان، دختران و حتی پسران کم سن و سال را مورد تجاوز و یا آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

کد خبر 217611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز