همشهری آنلاین: معاملات آتی سکه طی هفته‌های گذشته همچنان با فراز و نشیب همراه است و بدون هیچ امیدی به آینده همچنان در شرایط رکودی به سر می‌برد و طی یک هفته اخیر از حباب قیمت سکه نیز کاسته شده است.

فارس نوشت: تمام سررسید‌های آتی طی هفته گذشته با فراز و نشیب‌هایی همراه بود که باید گفت حاکم شدن رکود بر این بازار نشان از چشم‌انداز مثبت این بازار دارد.

بر اساس این گزارش، سررسید خرداد ماه در آخرین روز معاملاتی این هفته یک میلیون و 308هزار و 500 تومان معامله شد که این رقم در مقایسه با 7 خرداد ماه حداقل 25 هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، حجم قراردادهای آتی تحویل مرداد ماه نسبت به دیگر سررسیدها حداقل افزایش 5 تا 9 برابری دارد.

این گزارش می افزاید: به عنوان مثال، حجم قرارداد آتی سکه طلا تحویل مرداد ماه در 13 خرداد ماه جاری یک هزار و 516 قرارداد بوده که این رقم در مقایسه با سررسید خرداد ماه (167 قرارداد) حداقل 9 برابر بیشتر است.

نکته قابل توجه در مورد معاملات آتی این است که حجم معاملات در سررسیدهای تیر و خرداد بسیار پایین‌تر از حجم سررسیدهای مرداد ماه است و این روند نسبت به ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که رکودی سنگین بر این معاملات حاکم است.

همچنین بهای دلار نیز در بازار با تغییرات قابل توجهی همراه نبود که بر همین اساس کارشناسان معتقدند به رغم نبود معاملات طلا طی روزهای گذشته و ریزش بهای اونس طلا در آخرین ساعات معاملات پیش از تعطیلی آخر هفته بازارهای بین‌‌المللی تأثیر خود را در افت قیمت در بازار سکه و طلای تهران و در ادامه قراردادهای آتی سکه گذاشته است.

بر اساس این گزارش، قرارداد آتی سکه تحویل خرداد ماه در 12 خرداد ماه با کاهش 0.86 درصدی یک میلیون و 306 هزار و 500 تومان، قرارداد آتی سکه تحویل تیر و مرداد ماه به ترتیب با کاهش 0.96 درصد و 0.83 درصد یک میلیون و 336 هزار و 600 تومان و یک میلیون و 369 هزار و 50 تومان داد و ستد شد.

کد خبر 217467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز