مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: عطیه کاظمی مجرد، محقق جوان ایرانی به عنوان یکی از برندگان جایزه «دانشمند جوان انسان و کره مسکون» یونسکو در سال 2013 معرفی شد.

عطیه کاظمی مجرد

ایسنا نوشت: برندگان امسال جایزه دانشمند جوان انسان و کره مسکون (MAB) که از کشورهای ایران، اسپانیا، مکزیک، هند، نیکاراگوئه و ساحل عاج هستند در بیست و پنجمین نشست شورای بین‌المللی هماهنگی انسان و کره مسکون که از 27 تا 30 می 2013 در مقر یونسکو در پاریس برگزار شد معرفی شدند.

کاظمی مجرد دارای مدرک کارشناسی ارشد اکولوژی کاربردی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. موضوع پروژه پیشنهادی وی «توسعه پایدار ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره از طریق ترویج خدمات اکوسیستمی کلیدی» می باشد.

یونسکو هر ساله با هدف تشویق دانشمندان جوان کشورهای در حال توسعه به تحقیق در خصوص مسائل مرتبط با ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره، اکوسیستم‌ها، منابع طبیعی و تنوع زیستی و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات بین دانشمندان نسل جدید، جایزه‌ای را با عنوان دانشمند جوان انسان و کره مسکون اعلام می‌کند.

متقاضیان دریافت جایزه باید تا40 سال سن داشته باشند و پروژه‌هایی در ارتباط با ذخیره‌گاه‌های زیست-کره پیشنهاد دهند. ارزش مادی این جایزه حدود 5000 دلار امریکا می‌باشد و پروژه‌های پیشنهادی باید حداکثر در مدت دو سال کامل شود.

کد خبر 217368
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز