همشهری آنلاین: رئیس هیئت امنای مؤسسه خانه کتاب اقدام این موسسه را در راه‌اندازی خبرگزاری غیرقانونی دانست و گفت: مؤسسات وابسته به ارشاد نباید خبرگزاری تأسیس کنند.

علی اکبر اشعری در گفتگو با مهر تأکید کرد: هیئت امنای مؤسسه خانه کتاب ایران تصمیم‌گیرنده نهایی در مورد عملکرد و مشی این مؤسسه است و من به عنوان رئیس این هیئت امناء اعلام می‌کنم اقدام خانه کتاب غیرقانونی است.

وی افزود : "خبرگزاری کتاب ایران " بعد از توضیحات وزیر ارشاد به مرکز اطلاع‌رسانی در مورد کتاب تبدیل شده‌است و این مرکز اطلاع‌رسانی به هیچ‌وجه خبرگزاری محسوب نمی‌شود.

رئیس هیئت امنای مؤسسه خانه کتاب ایران خاطرنشان کرد: عنوان خبرگزاری برای این سایت شاید از قبل باقی مانده‌است که باید از سوی خانه کتاب اصلاح شود. این پایگاه فقط یک مرکز اطلاع‌رسانی‌است و من به عنوان رئیس‌هیئت امنای خانه کتاب رسماً اعلام می‌کنم که عنوان خبرگزاری از این پایگاه باید برداشته شود.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی مطابق قانون نیست. به هر حال وقتی که وزارت ارشاد که متولی نهادهای خبری‌است مقرراتی را در مورد فعالیت‌های خبرگزاری وضع می‌کند اولین کسانی که باید آن را اجرا کنند نهادهای وابسته به خود ارشاد هستند.

علی اکبر اشعری با رد هرگونه جدا شدن مؤسسه خانه کتاب از وزارت ارشاد، تصریح کرد: این حرف که گفته می‌شود مؤسسه خانه کتاب غیردولتی است به هیچ وجه درست نیست و باید از مقررات وزارت ارشاد تبعیت کند.

هیئت نظارت بر خبرگزاری‌های غیردولتی در تاریخ 14 آبان ماه 1385 طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود، راه‌اندازی هر گونه خبرگزاری از سوی دستگاه‌های دولتی را ممنوع است.

کد خبر 21722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز