همشهری آنلاین: جانشین ستاد بازسازی حرمین عسگرین(ع) از رونمایی بزرگترین گنبد طلایی جهان اسلام در نیمه شعبان خبر داد.

 خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: نصرالله مظفری، جانشین ستاد بازسازی حرمین عسگرین(ع) با اشاره به در حال پایان بودن ساخت گنبد امامین عسگرین(ع)، بزرگترین گنبد طلایی جهان اسلام، اظهار کرد: امیدواریم تا نیمه شعبان ساخت این گنبد پایان یافته و به بهره‌‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه مهمترین متخصصان ایران اسلامی در طول چند سال شبانه‌روز در این پروژه زحمت کشیده‌اند، اضافه کرد: بزرگترین گنبد طلایی جهان اسلام، ارتفاعی 26 متر و 70 سانتی‌متری دارد که محیط آن 67 متر است و همچنین، در این گنبد 25 هزار خشت طلا به کار رفته است.

جانشین ستاد بازسازی حرمین عسگرین(ع) ادامه داد: ساخت حرم به شیوه بسیار زیبا و با کیفیت ساخته شده و کار طلا کاری آن به پایان رسیده است.

وی متذکر شد: کار ساخت رواق‌ها و شبستان حرم با بهترین و زیباترین سنگ مرمر به پایان رسیده و همچنین، کار بند کاری با بهترین و زیباترین سنگ مرمر انجام شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات سامرا افزود: بیش از چهار سال است که تعداد زیادی از هنرمندان و چهره‌های ماندگار ایران در حوزه‌های مختلف از جمله مقرنس‌کاری، آئینه کاری، کاشی‌کاری و سنگ‌کاری در این پروژه مشغول به کار هستند و تاکنون 80 درصد از آئینه‌کاری حرم به پایان رسیده و مقرنس‌کاری، سنگ‌کاری و کاشی‌کاری حرم نیز در حال انجام است.

مظفری در پایان سخنان خود در این زمینه خاطرنشان کرد: کار بازسازی حرم این دو امام معصوم(ع) تا پایان سال 92 به پایان خواهد رسید.

کد خبر 216942
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز