همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد مشاوران جوان باید نماینده تفکرآرمانی، مکتبی و تحول‌گرا در حرکت دستگاه‌ها در راستای پیشرفت و اقتدار جامعه باشند.

دکتر "محمود احمدی‌نژاد" عصر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مشاور رییس جمهوری و رییس گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری ، با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی کشور ظرفیت و توانایی حرکت آرمانی و تحول گرا را ندارند ، گفت : مشاوران جوان دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید با خلاقیت و نوآوری روح و فضای آرمانی را در محل فعالیت خود زنده کرده و تقویت کنند.

رییس جمهوری ایجاد حلقه اتصال میان دستگاه‌هاو مدیریت عالی کشور باهمه جوانان اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی را از دیگر وظایف مشاوران جوان سازمان‌ها و ارگان‌ها برشمرد و تاکید کرد: جوانان همواره پایه تحولات سازنده در کشور بوده و در هر مقطعی که جوانان وارد عرصه شده‌اند شاهد جهش‌های بلند در پیشرفت و تعالی جامعه بوده‌ایم.

رییس جمهوری بابیان اینکه گذرزمان برخی مدیران را محافظه‌کارو بی‌انگیزه می‌کند و از اخذ تصمیمات انقلابی و تحول‌آفرین درمجموعه تحت مدیریت آنها جلوگیری خواهد کرد، افزود: استفاده از تصمیم‌ها و راهکارهایی که منجر به تحول در اداره دستگاه‌ها می‌شود در نهایت به پیشرفت بسیار سریع کشور منجر خواهد شد که در این راستا حضور نیروهای جوان در دستگاه‌ها به معنی دمیدن روحیه انقلابی در فضای مدیریتی است.

دکتر احمدی‌نژاد سپس صفا، صمیمیت و جوشش انقلابی را از ویژگی‌های جوانان به ویژه نسل سوم انقلاب دانست و تاکید کرد: نیروهای جوان باید ضمن عیب - یابی در نحوه مدیریت سازمان‌های مختلف ، راهکارها و پیشنهادهای سازنده را نیز در اختیار مدیران و دستگاه مربوطه قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود از زحمات و فعالیت‌های "مهرداد بذرپاش" رییس سابق گروه مشاوران ریاست جمهوری قدردانی کرد و گفت : حضور جوانان در دستگاه‌های مختلف مفید و سازنده بوده و امیدواریم حضور این جوان مومن ،انقلابی و متخصص در عرصه صنعت کشور زمینه پیشرفت روز افزون این بخش را نیز فراهم کند.

رییس جمهوری همچنین دکتر شیخ‌الاسلامی مشاور رییس جمهوری و رییس جدید گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری را فردی خلاق ، مبتکر، فرهنگی ، انقلابی ،ایثارگر و متخصص معرفی کرد و ابراز اطمینان کرد: آقای شیخ‌الاسلامی که همزمان مسوولیت دفتر ریاست جمهوری را نیز به عهده دارند با استفاده از رابطه نزدیک با رییس جمهوری و وزیران ، فعالیت‌های مشاوران جوان را گسترش داده و زمینه استفاده از ظرفیت بی‌پایان جوانان ایران اسلامی را در رشد و پیشرفت کشور فراهم خواهند کرد.

آنگاه دکتر عبدالرضا شیخ‌الاسلامی مشاور رییس جمهوری ورییس جدید گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری نیز ضمن تشکر از اعتماد دکتر احمدی‌نژاد به جوانان، نیروهای جوان را سرمایه‌ای عظیم و بی‌پایان برای کشور دانست و تصریح کرد: با حضور جوانان به عنوان انسان‌هایی با تفکرات ناب ، خط انقلاب در دستگاه‌های مختلف حفظ و دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بستر لازم برای حضور جوانان در همه بخش‌ها فراهم شود، گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های گروه مشاوران جوان در راستای تحقق اهداف دولت به منظور پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی خواهد بود.

مهرداد بذرپاش نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت‌ها و سیاست‌های گروه مشاوران جوان در استفاده از نیروهای جوان را ارایه داد و گفت: بیشتر اهداف پنج‌گانه شکل‌گیری گروه مشاوران جوان تحقق یافته و این مجموعه به بلوغ رسیده است.

کد خبر 21684

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز