همشهری آنلاین: آخرین رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال 2013 اعلام شد. این خبر را رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در شیراز اعلام کرد.

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در شیراز گفت: براساس نظام رتبه‌بندی International Colleges ampersand Universities دانشگاه تهران حائز رتبه 10 و دانشگاه‌های فردوسی مشهد، علوم پزشکی تهران و جامع علمی - کاربردی به ترتیب حائز رتبه‌های 70، 79 و 92 می‌باشد.

دکتر جعفر مهراد افزود : این نظام رتبه‌بندی، 11 هزار و 160 کالج و دانشگاه را از 200 کشور جهان براساس محبوبیت وب سایت آنها رتبه‌بندی کرده است.

او گفت: این نظام رتبه‌بندی، علاوه بر ارائه فهرستی کلی از 200 دانشگاه برتر جهان ، فهرست‌های تفکیکی از دانشگاه‌های آمریکای شمالی ، آمریکای لاتین، اروپا، اقیانوسیه، آفریقا و آسیا را نیز ارائه می‌دهد.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: این نظام رتبه‌بندی از نوع نظام‌هایی است که وب سایت مراکز آموزش عالی و تحقیقات علمی را رتبه بندی می کند و حضور دانشگاه‌های ایران در این فهرست و در بخش آسیا قابل توجه است.

در مجموع، از کل دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور فهرست رتبه بندی شده 266 دانشگاه‌ ایران تهیه و ارائه شده است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است.

ایران بعد از ایالات متحده که 60 سال در مطالعات استنادی تجربه دارد و نیز بعد از کشور هلند ، سومین نظام استنادی جهان را بنیان گذاری کرده‌ است.

دفتر اصلی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فنآوری خاورمیانه و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز قرار دارد.

کد خبر 216670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز