گروه اقتصادی: شرکت رنوی فرانسه دیروز شایعات اخیر مبنی بر خروج این شرکت از بازار ایران را رد کرد و صراحتا اعلام نمود که تصمیم دارد فعالیت خود را در ایران گسترش ‌دهد.

مدیرعامل شرکت رنو پارس با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و تبدیل ایران به پایگاه صنعتی صادرات محصولات این شرکت به 12کشور خاورمیانه، افزود: بر این اساس تأسیس شرکت رنوی خاورمیانه با حضور 13کشور شامل ایران، عراق، عربستان، کویت، بحرین، عمان، امارات متحده عربی، قطر، اردن، لبنان، سوریه، یمن و افغانستان را مدنظر قرار داده‌ایم تا با استفاده از ظرفیت تولید 2شرکت بزرگ خودروساز داخلی، ایران به پایگاه تولید محصولات، امارات مرکز بازاریابی و فروش و تیم پشتیبانی در فرانسه مستقر خواهد شد. همچنین درصورت نیاز، کارخانه جدید تولید خودرو در ایران احداث می‌شود.

پیمان کارگر با بیان اینکه تولید خودرو در ایران نسبت به سایر شرکای رنو 20درصد گران‌تر تمام می‌شود، از ادامه تولید تندر90 و مگان خبر داد و افزود: قیمت‌های اعلام‌شده برای مگان و تندر90 توسط خودروسازان ایرانی منطقی است با وجود این برنامه‌هایی برای کاهش قیمت‌ از طریق افزایش داخلی‌سازی‌ درنظر داریم که تا 9‌ماه آینده جواب می‌دهد.

کد خبر 216643
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز