همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تصویب طرح حمایت از اسرائیل برای حمله به ایران از سوی کنگره آمریکا فاقد ارزش قانونی و خلاف موازین بین‏المللی است.

سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: اخیراً در کنگره آمریکا روی موضوع تصویب طرح حمایت از اسرائیل برای حمله به ایران کار شده است که این امر برای جمهوری اسلامی ایران ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: بدون تردید، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا تا امروز سرپا بوده و هست؛ اما اینکه کنگره آمریکا به صورت آشکار و بر خلاف همه اصول و حقوق بین‏المللی چنین مسائلی را تصویب می‏کند، میدان دادن به تجاوزات اشغالگران قدس شریف است.

به گزارش فارس، سردار وحیدی اضافه کرد: چنین اقدامی توسعه نظامی‏ گری و میدان دادن به خلق و خوی انسان‏ کشی نهادینه شده در ذات صهیونیست‏ها محسوب می‏شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: گذراندن چنین مصوبه‏ای در کنگره آمریکا نشان‏دهنده سطح پایین فرهنگی تصویب‏کنندگان آن است.

اتهام اعزام نیرو به سوریه؛ پوششی بر تجهیز تروریست‏ها

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اتهام اعزام نیرو به سوریه، پوششی بر تجهیز تروریست‏هاست، گفت: کسانی که خود، انواع تروریست‏ها را به سوریه اعزام کرده و حمایت تسلیحاتی‏شان را به آنها عرضه می‏کنند، پرداختن به موضوعاتی دروغین نظیر اعزام نیرو از سوی ایران به سوریه را به عنوان پوششی برای اقدامات خود در نظر گرفته‏اند.

وی تصریح کرد: اخیراً با فشار بسیار فرانسه و انگلستان، موضوع ممنوعیت ارسال تسلیحات به تروریست‏ها برداشته شد و این خود نشانه تلاش دشمنان مردم سوریه برای ایجاد ناامنی‏ها، از بین بردن زیرساخت‏ها و کشتار مردم بی‏گناه و مظلوم این کشور است و آنها در این جنایات شریک هستند.

لزوم تدوین «منشور سینمایی» دفاع مقدس

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، پرداختن سینماگران به فرهنگ دفاع مقدس را اقدامی ارزشی از سوی این قشر خواند و افزود: خوشبختانه توجه صدا و سیما به ساخت آثاری برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس بسیار ارزنده است.

سردار وحیدی تصریح کرد: توسعه فرهنگ دفاع مقدس در قالب نمایش صحنه‏هایی ماندگار از آن دوران، انعکاس خاطرات ارزشمند شهدا، ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و یادگاران آن دوره حماسی و همچنین ایجاد ارتباط میان مخاطبان با آن فرهنگ ناب به خوبی در حال انجام است.

وی با تأکید بر لزوم تدوین منشور سینمایی دفاع مقدس، چنین طرحی را عاملی برای هدفمندی مسائل، پایداری امور و نظم‏دهی به مباحث هنری و سینمایی خواند و گفت: با برخورداری از منشور سینمایی دفاع مقدس پشتیبانی از این حوزه به صورت بهتری صورت می‏گیرد.

 

کد خبر 216487
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز