همشهری آنلاینک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در رسیدگی به لایحه بودجه اختصاص بودجه به امور زنان را مورد بررسی قرار دادند و دستگاه‌های اجرایی مجاز شدند یک درصد از بودجه خود را به امور بانوان اختصاص دهند.

زنان

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بندهای هزینه‌ای لایحه بودجه به دستگاه‌های اجرایی اجازه دادند که یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را در امور مربوط به زنان، خانواده و جوانان دستگاه متبوع خود هزینه کنند.

وی ادامه داد: بخشی از این پیشنهاد که دستگاه‌ها را مکلف به اختصاص بودجه به امور زنان،خانواده و جوانان می‌کرد توسط نمایندگان مجلس رأی نیاورد امام دستگاه‌ها مجاز شدند در بخش‌هایی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی خود که به امور زنان مربوط می‌شود تا یک درصد از بودجه هزینه‌های جاری خود استفاده کنند

به گزارش فارس، در جریان رسیدگی به این بند از بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور مجاز شدند تا فعالیت‌های اجرایی خود را در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های مورد نظر از طریق دستگاههای اجرایی در چارچوب تفاهم‌نامه‌ی فی‌مابین از محل اعتبارات پیش بینی شده مربوط به خود در این قانون به انجام برسانند. همچنین دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند تا یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را در امور مربوط به زنان، خانواده و جوانان دستگاه متبوع خود هزینه کنند.

بر اساس این گزارش این بند از لایحه بودجه که کمیسیون تلفیق مجلس در گزارش خود آن را حذف کرده بود توسط ندیمی، نماینده مردم لاهیجان، پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت داده شد که لاهوتی به عنوان مخالف و علیپور نماینده قائمشهر به عنوان موافق به ایراد اظهارات خود پرداختند.

کد خبر 216226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز