همشهری آنلاین: کابل - ۵۷ عضو گروه طالبان در چند عملیات جداگانه در مناطق مختلف افغانستان در درگیری با نیروهای امنیتی این کشور کشته، ۲۶ تن زخمی و ۷ نفر از آنان دستگیر شدند.

سلاح جنگ کشتار

به گزارش ایرنا، وزارت کشور افغانستان یکشنبه ( 5 خرداد) با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن ۵۷ تن از اعضای طالبان در شبانه روز گذشته در مناطق مختلف افغانستان خبر داد و گفت: در عملیات نیروهای افغان و نیروهای خارجی ۲۶ تن از اعضای طالبان نیز زخمی و ۷ تن دیگر از آنان دستگیر شدند.

براساس این گزارش؛ یکهزار و ۵۰۰ کیلوم گرم مواد منفجره و مقادیر زیادی سلاح و مهمات و ۶ عدد بمب دست ساز نیز در این عملیات که در استا‌های ننگرها، کاپیسا، قندوز، بدخشان، قندهار لوگر ، غزنی و پکتیا انجام شد، بدست نیروهای افغان افتاد.

خشونت‌ها و اقدامات مسلحانه و عملیات انتحاری نیروهای طالبان در افغانستان طی دو ماه اخیر بشدت افزایش یافته است.
نیروهای طالبان در بهار امسال با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که عملیات خود را در آخرین سال حضور نظامیان خارجی در افغانستان افزایش خواهند داد.

وزارت دفاع افغانستان نیز با تایید افزایش حملات نیروهای طالبان اعلام کرد که طالبان مدارس دینی در پاکستان را تعطیل و دانش آموزان این مدارس را به افغانستان اعزام کرده است تا در عملیات‌ انتحاری و اقدامات خشونت آمیز ضد نیروهای افغان مشارکت کنند.

وزارت دفاع افغانستان با تاکید به توان نظامی نیروهای افغان ابراز اطمینان داد که نیروهای طالبان توان مقابله با نظامیان افغانستان را نخواهند داشت.

طی دو هفته نیروهای طالبان با دو عملیات انتحاری در کابل ۶ تن از نظامیان خارجی و شماری از نظامیان افغان‌ها را کشتند و تعدادی از غیرنظامیان زخمی شدند.

روز گذشته هم پنج تن از عوامل انتحاری طالبان پس از حمله به دفتر مهاجرت سازمان ملل در مرکز کابل در یک ساختمان پناه گرفتند و ۶ ساعت با نیروهای امنیتی به تبادل آتش پرداختند و در نهایت کشته شدند.

کد خبر 215972
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز