مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- هلن صدیق بنای: ترکیب هنر با صنعت خودروسازی، منجر به شاهکاری بی‌نظیر و باور نکردنی در نمایشگاه هنر مجسمه‌سازی شناور یا جنبشی شده است.

 BMW

 

 

بی ام و  BMW کوتاه شده‌ی عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke  به معنای صنایع موتوری باواریا است. این شرکت یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در مونیخ قرار دارد.

کارخانه بی ام و در سال 1917 به عنوان یک کارخانه تولید موتور هواپیما تاسیس شد. در سال 1918 و با پایان جنگ جهانی اول، کارخانه به دلیل قطع نامه‌ی ورسای وادار شد که بخش تولیدهای موتور هواپیمای خود را متوقف کند. این کارخانه تا سال 1923 تنها موتور سیکلت می‌ساخت و با برداشته شدن تحریم‌ها در سال 1928 آغاز به تولید خودرو کرد.

نخستین خودروی تولیدی بی ام و، "دیکسی" بود که تحت لیسانس شرکت موتور آستین تولید شد. لوگوی آبی رنگ این شرکت نیز از شکل پره‌های در حال چرخش هواپیما الهام گرفته شده است.

در حال حاضر، شرکت BMW  با همکاری استودیوی طراحی، "هنر+ کام " ، ART+COM ، تصمیم به گسترش درک و دید ما از منظرمجسمه سازی مفهومی، دست به اقدام باور نکردنی از نوع هنر مجسمه سازی یعنی ساختن پیکره ماشین‌های بی ام و، در طرح "مجسمه سازی شناور یا جنبشی" زدند.

آنها با کنار هم قرار دادن، گوی یا توپ‌های فلزی کوچک متعدد  که در هوا شناور هستند به یک  ترکیب‌بندی زیبا و دقیق از اشکال مختلف ماشین‌های بی ام و، پرداختند. نمایش و ارائه این ترکیب‌بندی‌های مختلف و زیبا در قالب مجسمه‌های جنبشی مخاطبان بسیاری را به سوی این نمایشگاه BMW  کشیده است.

هر کدام از طرح‌ها دقیقا از714   گوی‌ فلزی که به سیم‌های فولادی نازک متصل است، تشکیل شده است. هر سیم به نوبه خود به یک موتور مجزا وصل شده که باعث می‌شود، گوی‌ها به آرامی حرکت کرده و یا ثابت باقی بمانند.

 سیم‌های نگهدارنده توپ‌ها تقریبا نامرئی هستند. به گونه‌ای که وقتی به گو‌ی‌ها در یک ترکیب بندی و شکل خاص نگاه می‌کنید، به نظر می رسد که آنها در فضا، شناور و سیال هستند.

بازدیدکنندگان متعجب این نمایشگاه در باره آن می‌گویند؛ منظره فراموش نشدنی بود. ما اصلا انتظار چنین چیزی را نداشتیم. طرح‌ و سیستم طراحی‌ آنها باور کردنی نبود.

هنگام تماشای طرح‌ها، ابتدا تنها تعداد زیادی گوی معلق در هوا مشاهده می‌کنید. بعد به یکباره توپ یا گوی‌ها شناوربه طور تصادفی شروع به حرکت می‌کنند. دراین حرکت،  گوی‌های فلزی با یک ترکیب بندی زیبا به یکی از اشکال خودروی بی ام و تبدیل می‌شدند.

اشکالی که متعلق به پیکره‌ای از خودروهای BMW  در سال‌ها و مدل‌های مختلف، بود.

در این زمان شما شروع به حدس زدن می‌کنید، اینکه طرح و شکل بدست آمده از این حرکت‌های تصادفی، متعلق به چه سال و چه مدلی از "بی ام و" است.

برای مثال؛ ما طرح‌ها و اشکال مدل‌های؛ BMW 327، BMW 1500، BMW Z4  کوپه‌ای و Mille Miglia  را به عینه مشاهده کردیم. واقعا شاهکار و بی نظیر بود.

 

http://archdezart.com

کد خبر 215931
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز