همشهری آنلاین: اعظم بروجردی، عضو هیات انتخاب متون بخش صحنه ای دومین جشنواره تئاتر شهر درباره ملاک های ارزیابی، به سه عامل جوانگرایی، جدید بودن متن و پرداختن به مسائل شهری اشاره کرد.

نمایش

به گزارش همشهری آنلاین، اعظم بروجردی، عضو هیات انتخاب متون بخش صحنه ای دومین جشنواره تئاتر شهر درباره ملاک های ارزیابی، به سه عامل جوانگرایی، جدید بودن متن و پرداختن به مسائل شهری اشاره کرد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر تاکید کرد: یکی از نکاتی که هیات انتخاب روی آن تاکید داشت، اوریژینال بودن متن بود.

متن های زیادی داشتیم که برخی از آن ها در جشنواره های دیگر و حتی در دوره اول همین جشنواره اجرا شده بود و پذیرفته نشد.

وی پرداختن به مسائل شهری و شهروندی را رویکرد اصلی جشنواره تئاتر شهر و وجه تمایز آن با دیگر جشنواره های تئاتر عنوان کرد و افزود: در مرحله انتخاب متون این رویکرد جشنواره مورد توجه قرار داشت.

اولویت انتخاب با متونی بود که محتوای شهری و شهروندی داشته و به مسائل فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارتباط پیدا کنند.

بروجردی با بیان این مطلب که جشنواره تئاتر شهر جشنواره ای برای گروه های جوان و کمتر شناخته شده است گفت: بیشتر کسانی که متن ارائه داده اند از بین کارگردانان جوان و مستعد تئاتر هستند و همین نکته توجه هیات انتخاب را به جوانگرایی سوق داد.

به طوری که متون نویسندگان مطرح به دلیل جوان بودن کارگردان پذیرفته شده است.

وی تاکید کرد: تلاش کرده ایم که اگر چه گروه های جوان و آماتوری در جشنواره هستند، اما متونی را برای تولید نمایش انتخاب کنیم که به لحاظ کیفیت و کمیت قابل توجه باشند.

حتی کارهایی با محتوای خوب داشتیم که به دلیل کیفیت پایین متن پذیرفته نشده است.

این کارشناس تئاتر در پایان به پذیرفته شدن 47 متن برای مرحله بازبینی اشاره کرد و آن را یکی از دلایل کیفیت متون نمایشی ارزیابی نمود و افزود: باید در انتها این نکته را نیز یادآوری کنم که برخی از متون نیز به لحاظ اولویت های جشنواره امتیاز کافی نیاورده اند؛ در حالی که متن های این متون به معنای بد بودن کار نیست.

اعظم بروجردی، محمد یعقوبی و افشین خورشید باختری هیات انتخاب بخش صحنه ای دومین جشنواره تئاتر شهر را بر عهده داشتند.

مرحله بازبینی آثار این جشنواره در تیرماه 92 آغاز می‌شود.

کد خبر 215694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز