شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر دفاع تونس از احتمال تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور خبر داد.

tunisia

رشید صباغ، وزیر دفاع تونس  در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی کشورش بعد از جلسه شورای امنیت ملی تاکید کرد اوضاع امنیتی کنونی در کشور ایجاب می‌کند که حالت فوق‌العاده تمدید شود.

طبق برنامه و اطلاعیه قبلی قرار بود حالت فوق‌العاده در تونس13 خرداد(سوم ژوئن) به پایان برسد اما به احتمال زیاد اجرای مقررات حالت فوق العاده در کشور تمدید خواهد شد.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی کویت-کونا،صباغ افزود در جلسه شورای امنیت ملی که ریاست آن را رئیس‌جمهور،نخست‌وزیر و رئیس‌مجلس به‌طور مشترک به‌عهده داشتند درخصوص این موضوع و اجرای قاطع آن البته با رعایت حقوق‌بشر صحبت شد.

او با اشاره به خشونت هایی که هفته گذشته میان نیروهای امنیتی و فعالان سلفی در مناطق مرکزی تونس اتفاق افتاد، تاکید کرد اوضاع به این طریق نمی تواند ادامه داشته باشد.

این درگیری‌ها در شرایطی روی داد که دولت تونس برگزاری نشست‌های جنبش افراط‌گرای انصار الشریعه را در منطقه قیروان در مرکز این کشور ممنوع اعلام کرده و برای جلوگیری از برگزاری تجمع هواداران این جنبش سلفی، شمار قابل توجهی از نیروهای خود را در منطقه مستقر کرد اما مسئولان جنبش یادشده به مخالفت‌های دولت توجهی نکردند.

وزیر دادگستری تونس نیز بعد از جلسه شورا از بحث و تبادل نظر اعضا درخصوص واکنش شدید به تروریسم و قاچاق خبر داد.

وزیرامورمذهبی این کشور نیز گته همه اعضا بر لزوم تعدیل سخنرانی‌‌ةا و خطبه‌ةا در مساجد این کشور تاکیدد کردند.

کد خبر 215688
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز