همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون و 250 هزار نفر از افراد تحت تکفل بازنشستگان کشوری هفته آینده طی مراسمی با حضور رئیس جمهور بیمه تکمیلی طلایی می‌شوند.

فارس نوشت: اسدالله عباسی در حاشیه سفر خود به گیلان با اشاره به مطالبات بازنشستگان کشوری اظهار کرد: اکنون تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر بازنشسته کشوری وجود دارد.

وی ادامه داد: مطالبات بازنشستگان کشوری مربوط به 800 هزار نفر بوده که در سال‌های 86 و 87 طبق قانون خدمات کشوری اعلام شده و مجلس آن را تصویب کرده است.

عباسی به حقوق و مطالبات ایجاد شده برای دولت اشاره کرد و افزود: دولت یک‌هزار و 800 میلیارد تومان سهام به بازنشستگان داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سهام مذکور در بورس ارائه شده است، تصریح کرد: سهام بازنشستگان کشوری به تدریج در بورس فروش رفته و مطالبات بازنشستگان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: پنج مرحله مطالبات بازنشستگان کشوری تاکنون پرداخت شده و امیدواریم باقیمانده مطالبات تا پایان دولت دهم پرداخت شود.

عباسی درباره بیمه بازنشستگان کشوری، اذعان کرد: یک میلیون و 150 هزار نفر بازنشسته کشوری زیر پوشش بیمه تکمیلی طلایی هستند.

وی اضافه کرد: حدود یک میلیون و 250 هزار نفر افراد تحت تکفل آنها هفته آینده طی مراسمی با حضور رئیس جمهور زیر پوشش بیمه تکمیلی طلایی قرار می‌گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پرداخت وام‌های کم‌بهره به بازنشستگان، خاطرنشان کرد: بیش از 520 هزار نفر تاکنون از وام مذکور استفاده کردند.

وی مبلغ وام کم‌بهره بازنشستگان را بین 500 هزار تا دو میلیون تومان اعلام کرد و افزود: وام مذکور به حدود 80 هزار نفر در حال پرداخت است و تلاش می‌کنیم با اعتبارات بیشتر هر کدام از بازنشستگان که نیاز به وام کم‌بهره داشته باشند بتوانند در هر زمان از آن بهره‌مند شوند.

عباسی به حق مسکن و خواروبار کارگران اشاره کرد و یادآور شد: جلسه تصمیم‌گیری درباره موضوع مذکور هفته آینده با حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی تشکیل و پس از تفاهم و نتیجه‌گیری با تأیید رئیس جمهور ابلاغ می‌شود.

کد خبر 215586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز