همشهری آنلاین: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه وقف را یکی از راهکارهای مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وقف

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در نشست هم‌اندیشی مفاهیم، ابعاد آسیب شناسی و راه‌کارهای ارتقاء بهره وری موقوفات و بقاع متبرکه با اشاره به آیه‌ای از سوره صف مبنی بر سؤال خداوند از بندگان در خصوص راهنمایی به تجارتی که انسان را از عذاب دردناک باز دارد، اظهار کرد: خداوند در این آیه این راه تجارت را مبتنی بر سه اصل ایمان به خدا، ایمان به رسول خدا و جهاد در راه خدا با مال انسان توصیه می‌کند که به معنای مدیریت صحیح سرمایه و مصرف بهینه آن در راه خدا است.

وی موقوفات را یک امانت در اختیار مدیران اوقاف توصیف و تصریح کرد: مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در سال 90 ، وقف را یک نهاد ممتاز دینی و در سال 91 آن را یکی از برجسته‌ترین کارهای اقتصادی کشور توصیف کردند.

محمدی اداره اقتصادی وقف را ضروری دانست و گفت: دشمن امروز تحریم‌های اقتصادی را به تعبیر خود بصورت فلج کننده علیه کشور بکار گرفته است اما به لطف خداوند موفق نشده است.

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف وامور خیریه با بیان این‌که «اگر موقوفات به صورت صحیح و اقتصادی اداره شوند و در راه خدا مصرف گردند، برکات فراوانی را نصیب جامعه خواهند کرد» افزود: باید این سرمایه را بعنوان یک جهاد فی سبیل الله بسوی بهره برداری صحیح به پیش ببریم تا نیات واقف را عملیاتی کنیم.

وی با بیان این‌که «اقتصاد مقاومتی به تعبیر مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مقاوم کردن اقتصاد در برابر اتفاقات بیرونی است» تأکید کرد: یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی وقف است.

محمدی مدیریت وقف را نیازمند نگاه دقیق، اقتصادی و عملی دانست و گفت: امام علی (ع) زمانی که نخلستان کنار مسجد شجره را آماده کردند، تمام آنها را وقف کردند تا از عواید آن فقرا به حج اعزام شوند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه با اشاره به این‌که «براساس نظر تمام فقهای سنی و شیعه متولی وقف امکان اجرای بهترین مدیرت اقتصادی بر موقوفه‌ها را دارند» خاطرنشان کرد: امیدوارم این جلسه توفیقاتی داشته باشد تا در سال 92 با شکل گیری یک حرکت صحیح در مدیریت موقوفات براساس موازین شرعی، بهترین آثار و برکات را بدست آوریم.

کد خبر 215565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز