همشهری آنلاین: ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت.

متن این بیانیه به مناسبت سوم خرداد بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خرمشهر را خدا آزاد کرد

حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)

سوم خرداد؛ روز مقاومت و نمادی از اتحاد و یکپارچگی ملتی است که با اتکا به قدرت لایزال الهی و با سلاح ایمان و بصیرت، حماسه‌ای عظیم و ماندگار را برتارک این سرزمین ثبت کردند و الگویی جاویدان از فرهنگ ایثار و شهادت را برای نسل‌های آتی این مرز و بوم برجای گذاشتند.

بدون‌ تردید عملیات بزرگ و غرورآفرین بیت‌المقدس در سوم خرداد 1361 به‌عنوان یک رخداد بزرگ و سرنوشت‌ساز، نه تنها جغرافیای جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغییر داد، بلکه تمام معادلات دشمن بعثی را برهم ریخت و باعث نگرانی بیش از پیش حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آنان جهت برون رفت از این بحران شد.

تغییری که نه تنها در دوران دفاع مقدس، بلکه در سال‌های سازندگی پس از آن نیز اتحاد و روح مقاومت را در کنار ایمان و بصیرت، به‌عنوان رمز پیروزی در مقابل بیگانگان و توطئه‌های آنان پیش روی نسل‌های امروز و آینده‌سازان واقعی انقلاب قرار داد.

امروز نیز همان حماسه آفرینان و فرزندان ولایت در کنار ملت سرافراز ایران اسلامی با هوشیاری و بصیرت و در سایه وحدت و یکدلی همچون دوران با شکوه و ارزشمند دفاع مقدس، آماده خلق حماسه‌ای دیگر در عرصه سیاسی هستند و با حضور پرشور خود در انتخابات، از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای گران‌بهای آن صیانت خواهند کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی آحاد کارکنان غیور خود، سالروز عملیات بیت‌المقدس را که به منجر به آزادسازی خرمشهر عزیز گردید به محضر مبارک فرماندهی معزز کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و ملت شریف ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفته، یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب و دفاع مقدس، به‌ویژه شهدای گرانقدر این عملیات بزرگ را گرامی می‌دارد.

کد خبر 215429
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز