چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست‌وزیر لیبی محمد خلیفه شیخ را به‌عنوان وزیر کشور جدید به مجلس معرفی کرد.

libya

بنا به گزارش لیبیا هرالد، عاشور سلیمان صالح شوایل وزیر کشور پیشین لیبی اوایل ماه جاری میلادی بعد از تصویب قانون انزوای سیاسی استعفایش را به نخست‌وزیر، علی زیدان تحویل داده‌بود اما نخست‌وزیر آن را نپذیرفت و تلاش کرد تا او را به ماندن متقاعد کند اما بعد از این‌ که نتوانست و شوایل مصر به رفتن بود از او خواست تا زمان معرفی و روی‌کار آمدن وزیر جدید در پستش بماند و شوایل پذیرفت.

شوایل که پیش از رسیدن به وزارت رئیس پلیس بنغازی بود، ماه ها در وزارت کشور برای مهار سرکشی گروه های مسلح انقلابی تلاش کرد و در واقع  به کارهایی که به نوعی سبب تعطیلی گذار به دموکراسی در این کشور شده است مشغول شد.

ashur shoail

دو سال پس از انتفاضه مردمی در لیبی که منجر به پایان 42 سال حاکمیت معمر قذافی بر این کشور شده است هنوز دولت لیبی برای مهار گروه‌های مسلحی تلاش دارد که در کنار زدن قذافی از قدرت نقش اساسی داشته‌اند.

به گزارش رویترز، نخست وزیر از پارلمان خواسته است به گزینه مورد نظر او برای وزارت کشور رای اعتماد دهند. اما به گفته منابعی از مجلس ملی لیبی آنها وقت بیشتری برای بررسی پرونده شیخ خواسته‌اند.

محمد خلیفه الشیخ از سوق‌الجمعه است. او در واحدهای مختلف پلیس کار و در یک آکادمی آموزشی تدریس کرده‌است. شیخ همچنین به عنوان مشاور امنیتی برای شورای ملی انتقالی فعالیت و سپس در وزارت کشور مشغول به کار شده است.

کد خبر 215403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز