به‌دنبال سفر تعدادی از مدیران آژانس‌های مصر به ایران، تورگردانان ایرانی نیز تیرماه امسال به مصر سفر می‌کنند تا راه مذاکرات و تبادلات دوسویه گردشگری بین 2 کشور که سال‌ها رابطه‌ای با یکدیگر نداشته‌اند، باز شود.

گردشگری - مصر

ابراهیم پور‌فرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران که چندی پیش در قالب این جامعه، جمعی از مدیران آژانس‌های مصری را به ایران دعوت کرده بود و در جریان این سفر نیز کارگاه‌های آموزشی برای چگونگی سفر اتباع ایرانی و مصری به 2 کشور برگزار شده بود، در تشریح نتایج این اقدام به ایسنا گفت: این یک حرکت مثبت بود و همه مدیران آژانس‌ها و اصحاب رسانه مصر، ایران را با رضایت ترک کردند.

آنها قرار بود به اصفهان و شیراز سفر کنند‌ اما به‌دلیل مذاکرات طولانی که در تهران داشتند، فقط توانستند شهرهای تهران و اصفهان را ببینند؛ ولی ما سعی کردیم در این فرصت کوتاه، تمام جاذبه‌های تهران را از کاخ موزه‌ها گرفته تا برج میلاد، به آنها نشان بدهیم.

پورفرج ‌همچنین به سفر تورگردانان ایرانی به قاهره در تیرماه امسال اشاره کرد و گفت: بازدید از ایران و مصر یک پروژه مشترک است، ما این حرکت را در ایران انجام دادیم و حالا برای انجام مذاکرات و تعاملات بیشتر و همچنین شناسایی این مقصد و خدمات آن باید به مصر سفری داشته باشیم.

نزدیک به 10 روز پیش یک گروه 22 نفره از مدیران آژانس های گردشگری مصر به همراه چند خبرنگار و روزنامه نگار به منظور برگزاری نخستین نمایشگاه گردشگری مصر در ایران به کشور آمدند و قرار است سفر مدیران آژانس های ایرانی نیز در پی این سفر به مصر انجام شود.

کد خبر 215347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز