سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای بدن مرد جوانی که در تصادف دچار مرگ‌مغزی شده بود به 4 بیمار نیازمند اهدا شد.

ساعت7:30 بیستم فروردین‌ماه سال‌جاری مرد جوانی به نام فرامرز مسلمی که تحصیل‌دار یکی از بانک‌ها بود هنگام انجام ماموریت حادثه تلخی برایش رخ داد. وی درحالی‌که سوار بر موتورش بود در خیابان خیام تهران با یک خودروی وانت تصادف کرد و نقش زمین شد. همزمان راننده وانت پا به فرار گذاشت و شهروندان بلافاصله با اورژانس تماس گرفتند. این مرد به بیمارستان انتقال یافت و از همان زمان تلاش‌های تیم پزشکی برای نجات وی آغاز شد اما او به کمای ابدی رفت تا جایی که پزشکان مرگ‌مغزی وی را تأیید کردند و با رضایت خانواده‌اش اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

دستگیری راننده فراری

پدر فرامرز در گفت‌وگو با همشهری گفت: وقتی شنیدم پسرم تصادف کرده و به کما رفته است بلافاصله راهی بیمارستان شدم. به گفته شاهدان یک خودروی وانت به‌طور ناگهانی با موتور پسرم تصادف کرده و پس از آن، راننده وانت از صحنه تصادف فرار کرده بود. یکی از شاهدان نیز شماره پلاک خودرو را یادداشت کرده و در اختیار پلیس قرار داد که بعد از چند روز راننده وانت بازداشت شد. وی ادامه داد:

این اتفاق‌ها در حالی رخ داد که حال پسرم در بیمارستان روزبه‌روز بدتر می‌شد تا اینکه پزشکان قطع امید کردند و به ما پیشنهاد کردند که رضایتنامه را امضا کنیم تا اعضای بدن پسرم به بیماران نیازمند اهدا شود. من نیز با همسر و عروسم صحبت کردم و آنها راضی شدند عمل اهدای اعضا انجام شود. در همین حال دکتر ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا به همشهری گفت: با رضایت خانواده فرامرز مسلمی، 28فروردین‌ماه عمل پیوند در بیمارستان سینا انجام شد و 4عضو بدن وی از جمله کلیه‌ها،‌ کبد و دریچه قلب وی به بیماران نیازمندی که در صف انتظار بودند زندگی دوباره بخشید.

کد خبر 215286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز