همشهری آنلاین: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه سبک زندگی امام جواد(ع) با وجود صغر سن بهترین الگو برای ما است، گفت: امام جواد(ع) امامی بودند که با نشان دادن اسلام اصیل راه را بر خرافات و بدعت‌ها بستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی انصاری بویراحمدی، رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قم، گفت: امام جواد(ع) از امامامان بزرگوار و رهبران بنام مکتب تشیع و از سلاله رسول الله(ص) و دارای فضائل و کرامات بسیار ارزنده‌ای هستند.

وی بیان کرد: شیوه زندگی آن حضرت برای ما شیعیان الگویی بسیار عالی و حجت پسندیده خداوند است، آن امام عزیز با وجودی که در سن خردسالی به امامت رسیدند توانستند در اوج کمال، شیعه را رهبری و انسجام را به این مکتب الهی وارد کنند.

رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی ادامه داد: امام جواد(ع) در دوران خود با کسانی مانند معتزله که با اسلام اصیل فاصله گرفته بودند چنان برخورد شایسته و زیبایی داشتند که خیل عظیمی از آنان را به آغوش اسلام عزیز برگرداندند.

انصاری بویراحمدی ابراز کرد: مناظرات، جلسات علمی و شاگردان برجسته آن حضرت اسلام عزیز را در تمام بلاد اسلامی گسترده می‌کرد و با نشان دادن اسلام اصیل راه را بر خرافات و بدعت‌ها می‌بستند، دانشمندان و سران مذاهب دیگر برای امتحان آن امام بزرگوار و اثبات امامت ایشان جلسات علمی و مناظره‌ای به پا می‌کردند تا شاید بتوانند با محکومیت امام جواد(ع) و شکست او در دل شیعیان شک و شبهه برقرار کنند و مذهب خود را گسترش دهند اما امام جواد(ع) با ارائه بهترین جواب‌ها و گسترش عالی‌ترین آموزه‌های اسلامی تفوق و برتری مکتب تشیع را به زیبایی به اثبات می‌رساندند.

وی افزود: اگر بخواهیم زندگی آن امام عزیز را سرلوحه قرار دهیم خواهیم دید که بهترین آموزه‌های اسلام و بهترین روش و سبک زندگی اسلامی را می‌توان از ایشان الهام گرفت و با تبعیت و پیروی کامل از آن امام عزیز هم در بعد فرهنگی و هم در بعد سیاسی و اقتصادی می‌توانیم سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان آوریم.

وی در پایان تأکید کرد: همه می‌دانیم که امامان رابطه بین خالق و مخلوق و حجت شرعی خدای متعال بر روی زمین هستند؛ لذا باید معیار عمل و عملکرد ما و بهترین شاخص برای حرکات و سکنات ما تبعیت و پیروی محض از امامان عزیزی همچون امام جواد(ع) باشد.

کد خبر 215230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز