دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

کرج: ایمن‌نبودن حاشیه و اطراف برخی مدارس در استان البرز سبب شده تا شاهد قربانی‌شدن دانش‌آموزان به‌دلیل بی‌تدبیری برخی مسئولان باشیم.

 مسیر مدرسه، از گذرگاه قطار

به گزارش مهر، بی‌توجهی مسئولان به ایمن‌سازی‌ حاشیه راه مدارس سبب نگرانی والدین و به‌خطر‌افتادن جان دانش‌آموزان شده است. دبیرستان پسرانه باقرالعلوم ازجمله مدارسی است که نزدیکی به ریل راه‌آهن و عدم‌مناسب‌سازی‌ آن برای عبور دانش‌آموزان سبب‌شده که تاکنون چند دانش‌آموز این مدرسه، هنگام عبور از راه‌آهن جان خود را از دست بدهند.

اگر این ریل دارای زیرگذر یا روگذر یا حداقل دیواره بتنی برای جلوگیری از عبور دانش‌آموزان بود شاید شاهد فوت چند دانش‌آموز این دبیرستان نبودیم. این درحالی است که چندین بار مدیر مدرسه و همچنین شهروندان این منطقه مشکلاتشان را در این زمینه به مسئولان استان گوشزد کرده‌اند ولی گویا تاکنون این اصرارها بی‌فایده بوده است.

وجود دیوار در کنار ریل آهن سبب می‌شود تا دانش‌آموز هنگام عبور از ریل راه‌آهن نتواند قطار را مشاهده کند و فقط با صدای بوق یا صدای حرکت قطار متوجه عبور قطار شود. این ریل راه‌آهن دارای زیرگذری است که روبه‌روی در دبیرستان باقرالعلوم است اما این زیرگذر هم محل تردد خودروها شده؛ به‌طوری که دانش‌آموزان نمی‌توانند از این زیرگذر عبور کنند. در حال حاضر مدارس زیادی در استان البرز وجود دارد که از حاشیه راه ایمنی برخوردار نیستند و دانش‌آموزان مجبورند از عرض اتوبان، ریل راه‌آهن یا خیابان‌های پرتردد عبور کنند.

نبود روشنایی، فسفری نبودن کیف یا لباس دانش‌آموزان برای دید در شب، نبود پل عابر پیاده، خط‌کشی‌نشدن خیابان یا عدم‌نصب چراغ راهنمایی و رانندگی سبب شده تا این روزها جان دانش‌آموزان به خطر بیفتد.

چندین بار‌ گوشزد کرده‌ایم

مشکل دانش‌آموزان دبیرستان پسرانه باقرالعلوم بهانه‌ای شد تا با رئیس آموزش و پرورش منطقه4 کرج گفت‌وگویی داشته باشیم و علت رفع‌نشدن این معضل را از وی جویا شویم. رحمان درکی در این رابطه گفت: درباره این موضوع چندبار با دستگاه‌های ذی‌ربط مکاتبه کرده‌ایم ولی تاکنون به این موضوع رسیدگی نشده است. وی ادامه داد: در حال حاضر دبیرستان باقرالعلوم واقع در حسین‌آباد مهرشهر از شرایط خوبی برای تردد دانش‌آموزان برخوردار نیست و هر لحظه خطر جان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند. رئیس آموزش و پرورش منطقه4 کرج تصریح کرد: این موضوع در جلسه شورای شهرستان در فرمانداری نیز مطرح و مقرر شد که به سرعت، موضوع پیگیری شود.

درکی درخصوص این ادعا که تاکنون 7‌دانش‌آموز دبیرستان باقر‌العلوم به‌دلیل تردد از روی ریل با قطار برخورد کرده و جان داده‌اند، اضافه کرد: آمار دقیقی از تعداد دانش‌آموزان فوتی تاکنون ندارم ولی در چند هفته گذشته یک دانش‌آموز دبیرستانی این مدرسه به‌دلیل برخورد با قطار فوت کرد.

وی افزود: یکی از علت‌های این امر این است که دیواری که جلوتر از مدرسه است سبب شده تا دانش‌آموزان به‌طور کامل دید نداشته باشند و نتوانند قطار را مشاهده کنند؛ مگر اینکه قطار بوق بزند تا دانش‌آموزان متوجه شوند. رئیس آموزش و پرورش منطقه4 کرج ادامه داد: در کنار این مدرسه ورزشگاه بزرگی نیز وجود دارد که محل تردد ورزشکاران از روی ریل قطار است و بر این مشکل افزوده است.

درکی اظهار داشت: زیرگذر دقیقا روبه‌روی در مدرسه است ولی محل گذر خودروهاست نه دانش‌آموزان و ریل آهن نیز دارای حفاظ نیست. وی گفت: تاکنون کارگروه‌های مختلفی در شهرداری و همچنین راه و شهرسازی استان در راستای حل این مشکل و شناسایی مناطق آسیب‌پذیر تشکیل شده است.رئیس آموزش و پرورش منطقه4 کرج افزود: شهروندان این منطقه چندین بار این معضل و مشکل را پیگیری کرده‌اند ولی تاکنون حل نشده است.

کد خبر 215034

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز