همشهری آنلاین: سازمان جهانی بهداشت می‌گوید عربستان سعودی یک مورد دیگر عفونت با گونه جدیدی از کروناویروس‌ را گزارش کرده است.

coronavirus

به گزارش رویترز اعلامیه جدید سازمان جهانی بهداشت  که در مقرش در ژنو  است می‌گوید آخرین بیمار مبتلا به این ویروس جدید یک زن 81 ساله است که دچار بیماری‌های متعدد است. این زن سه هفته پیش بیمار شد و در وضعیت بحرانی اما پایداری قرار دارد.

از سپتامبر سال 2012 که دانشمندان برای اولین بار این ویروس را شناسایی کردند تا به حال در سراسر جهان 41 مورد عفونت ثابت‌شده این بیماری شناسایی شده است که به 20 مورد مرگ و میر انجامیده است.

این کروناویروس جدید که به اختصار nCoV نامیده می‌شود، در برخی از جورنال‌های علمی کرناویروس عامل "نشانگان تنفسی خاورمیانه" (MERS) نامیده شده است، و به همان خانواده ویروس‌هایی تعلق دارد که باعث سرماخوردگی می‌شوند و نیز عامل شیوع مرگبار "نشانگان تنفسی حاد شدید" یا SARS در سال 2003 بودند.

موارد MERS تا به حال در کشورهای عربستان سعودی، اردن، قطر، بریتانیا، آلمان و فرانسه گزارش شده‌اند، اما اغلب موارد بیماری در عربستان سعودی رخ داده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت اخرین مورد بیماری با این ویروس جدید در همان کلینیکی در شرق عربستان بستری است که 22 مورد قبلی بیماری، شامل 8 مورد مرگ و میر، در آن مشاهده شده است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به عربستان سعودی رفته‌اند تا با مقامات بهداشتی این کشور مشاوره کنند که می‌گویند به نظر می‌رسد که این ویروس جدید توانایی انتقال میان انسان‌ها- البته پس از تماس‌های نزدیک طولانی‌مدت - را پیدا کرده است.

کد خبر 214978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز