سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نهضت مطالعه برنامه‌ای است که با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در میان کودکان و نوجوانان تهرانی به اجرا در می آید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد امیری فرد، دبیر ستاد نهضت مطالعه گفت: یک دستگاه خودرو با نام پیک خورشید با 120 عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان با ارائه کتاب به خانواده ها قصد دارد کتاب را در سبد خانوار قرار دهد و با ایجاد نهضت فرهنگی میزان سرانه مطالعه را در میان شهروندان افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه در شهر تهران 371 محله وجود دارد یاد آور شد: در این طرح با انتخاب یکی از محلات متوسط شهر، این نهضت آغاز می شود و از تمامی خانوارهای آن محله دعوت می شود تا از کتاب های ارائه شده استفاده کنند.

امیری فرد با بیان اینکه این گام در راستای کتابخوانی و افزایش ساعات مطالعه مردم تلاش می کند گفت: در این طرح افراد علاقه مند عضو نهضت مطالعه می شوند و هر هفته یک جلد کتاب را انتخاب و پس از مطالعه در برگه‌ای که به آنان تحویل داده می شود، برداشت‌ها و پیام های خود را یادداشت می کنند و در مراجعه بعدی به پیک خورشید اراائه می دهند.

به گفته وی در این نهضت نظام تشویق به منظور افزایش کتابخوانی اعمال می شود و به کودکان و نوجوانانی که بتوانند بیشترین تعداد کتاب را مطالعه کنند جوایزی داده می شود.

دبیر ستاد نهضت مطالعه با اشاره به تشویق اعضا از طریق مدارس، تلویزیون، رادیو، روزنامه و جایزه‌های اهدایی اظهار کرد: در این نهضت پس از برررسی کارنامه مطالعه خانواده، محله و غیره تهیه شده و در گام های بعدی لحاظ می شود.

وی از بررسی یک گروه متخصص در انتخاب کتاب خبر داد و افزود: این کتاب ها به منظور ارتقای فکری کودکان،خانواده‌ها و آموزش‌های غیر مستقیم تهیه می‌شود و طرح می‌کوشد با دسترسی آسان‌، شهروندان را یاری کند.

وی از تمامی شهروندان خواست که با پیک خورشید همکاری و مشارکت کند تا این نهضت بتواند در اهداف خود موفق و طرح را در همه محلات تهران گسترش دهد.

کد خبر 21493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز