همشهری آنلاین رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت گفت که برگزاری انتخابات عمومی مجلس ملی این کشور در روز ‪ ۳۱‬تیر ماه قطعی شده‌است.

به گزارش ایرنا اردوغان در گفتگو با خبرنگاران در مورد پیشنهادهای احزاب مخالف برای برگزاری انتخابات فوری در ترکیه گفت: "برگزاری هر چه سریع‌تر انتخابات عمومی، خواست حزب (حاکم) عدالت و توسعه نیز هست. ولی شورای عالی نظارت بر انتخابات، روز ‪ ۳۱‬تیر ماه را برای برگزاری انتخابات عمومی تعیین کرده است و این تاریخ قطعی است."

مجلس ملی ترکیه روز پنجشنبه هفته گدشته طرح برگزاری انتخابات عمومی زود هنگام این کشور در روز ‪ ۳۱‬تیر ماه سال جاری با رای موافق همه ‪ ۴۵۸‬نماینده حاضر در جلسه تصویب کرد.

شورای عالی نظارت بر انتخابات ترکیه در مورد زمان برگزاری انتخابات اعلام کرده بود که برای کسب آمادگی نهایی، نیاز به دستکم هشتاد روز مهلت دارد. از این رو اولین تاریخ برای برپایی انتخابات روز ‪ ۳۱‬تیر ماه تصویب و اعلام شد.

نخست وزیر ترکیه افزود: "دولت نیز از شورای عالی نظارت بر انتخابات خواسته بود که زودترین زمان برای برگزاری انتخابات را تعیین کند و این شورا در پاسخ گفته است که زودتر از ‪ ۳۱‬تیر ماه آینده امکان اجرای روند قانونی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد."

موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی بعد از آن در ترکیه مطرح شد که با حکم دادگاه قانون اساسی این کشور، انتخاب رییس جدیدی جمهوری در مجلس فعلی ترکیه ناممکن شد.

کد خبر 21489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز