همشهری آنلاین: باشگاه پرستاره پاری سن ژرمن پس از حدود دو دهه انتظار توانست بار دیگر قله فوتبال فرانسه را فتح کند و قهرمان لیگ برتر این کشور شود.

پاری سن ژرمن

لیگ‌های فوتبال در کشورهای اروپایی هفته‌های پایانی خود را می‌گذرانند. در بسیاری از کشورها قهرمان فصل مشخص شده است، از جمله در آلمان (بایرن مونیخایتالیا (یوونتوس تورین اسپانیا (اف ث بارسلونا)، هلند (آژاکس آمستردام) و حال نیز در فرانسه.

تیمی که در این فصل بر جام قهرمانی لیگ دسته اول فرانسه بوسه زده، پاری سن ژرمن است که سرمربی‌گری آن را کارلو آنچلوتی، مربی معروف ایتالیایی برعهده دارد.

این تیم پس از آن که در سال ۲۰۱۱ به تصاحب سرمایه‌گذاران قطری درآمد، با خرید ستارگان کوچک و بزرگ کادر خود را تقویت کرده و حال توانسته است این سرمایه‌گذاری هنگفت را با کسب قهرمانی در فصل جاری به نتیجه برساند.

به گزارش دویچه‌وله،‌ پاری سن ژرمن هفته گذشته در خانه المپیک لیون به پیروزی یک بر صفر دست یافت و دو هفته مانده به پایان فصل جاری لیگ دسته اول فرانسه عنوان قهرمانی این کشور را برای سومین بار در تاریخ خود به دست آورد.

یکی از مهره‌های کلیدی پاری سن ژرمن، زلاتان ابراهیمویچ، مهاجم سوئدی این تیم است که در همان نخستین فصل همکاری خود توانسته است طعم شیرین قهرمانی را بچشد. او در ۳۱ بازی‌ای که در فصل جاری لیگ فرانسه برای پاری سن ژرمن انجام داده، ۲۷ گل به ثمر رسانده است.

درخور توجه آن که ابراهیمویچ با این حساب موفق شده است با پنج باشگاه صاحب‌نام اروپایی در چهار کشور مختلف قهرمان شود. او پیشتر به همراه آژاکس آمستردام قهرمان هلند، با اینتر میلان و آ ث میلان قهرمان ایتالیا و با اف ث بارسلونا قهرمان اسپانیا شده بود.

البته او در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ نیز با یوونتوس تورین قهرمان ایتالیا شد، اما این عنوان به دلیل رسوایی تبانی در فوتبال این کشور از یوونتوس پس گرفته شد.

 

کد خبر 214621
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز