همشهری آنلاین: بررسی‌های جدید نشان می‌دهد بین مغز و گوش انسان که به طور مداوم برای گوش دادن به تماس‌های برقرار شده از طریق تلفن‌همراه استفاده می‌شود، ارتباط مستقیم وجود دارد.

تلفن‌همراه

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که برای تفکر از سمت چپ مغز خود استفاده می‌کنید، شانس آن را دارید که دست راست خود را برای استفاده از تلفن‌همراه به‌کار می‌برید و بنابراین گوش راست شما برای انجام مکالمات تلفنی به طور مستمر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس به نقل از سلولار - نیوز، بررسی‌های جدید مرکز Henry Ford Hospital نشان داد که بین مغز و گوش انسان که به طور مداوم برای گوش دادن به تماس‌های برقرار شده از طریق تلفن‌همراه استفاده می‌شود، ارتباط مستقیم وجود دارد.

این طور که کارشناسان اعلام کردند، بیش از 70 درصد کسانی که در این بررسی حضور داشتند تلفن‌همراه را روی همان گوشی قرار می‌‌دادند که معمولا از دست خود در همان سمت برای در اختیار گرفتن قابلیت‌های تلفن‌همراه استفاده می‌کنند.

آن دسته از افرادی که به طور معمول از سمت چپ مغز خود استفاده می کنند و در اصل 95 درصد کل مردم را تشکیل می‌دهند و برای صحبت کردن و قابلیت‌های زبانی نیز همین طرف مغز خود را به‌کار می‌گیرند،‌ بیش از گروه دیگر برای استفاده از تلفن‌همراه، نوشتن و دیگر کارهای روزانه دست راست خود را مورد استفاده قرار می‌دهند.

در کنار این مسئله کارشناسان دریافتند که بیشتر این افراد از گوش سمت راست خود برای صحبت با تلفن همراه و گوش دادن به صحبت‌های فرد مقابل استفاده می‌کنند. این در حالی است که آن‌ها برای شنیدن صدا از طریق تلفن‌همراه هیچ تفاوتی را بین گوش راست و چپ خود احساس نخواهند کرد.

همچنین گفته شده است، افرادی که سمت راست مغز خود را برای تفکر به کار می‌برند، احتمال بیشتری دارد که از دست چپ و گوش چپ خود برای تلفن‌همراه استفاده کنند.

کد خبر 214570
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز