سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۵:۰۰
۰ نفر

المیرا صدیقی: یکی از هیجان‌هایی که هر مادر و پدری تجربه می‌کنند، با خبر شدن از جنسیت فرزندشان است.

 معلوم است که دختر یا پسر بودن نوزاد اهمیت چندانی نخواهد داشت و آنچه که برای والدین مهم است سلامت نوزاد در راه است، اما بالاخره هیجان «دختر یا پسر» را نمی‌شود نادیده گرفت.

 اگر قدم اول برای اینکه مطمئن شوید که نوزاد صحیح و سالم است برداشته شده باشد، نوبت به قسمت بسیار هیجان‌انگیز قضیه که همان جنسیت است، می‌رسد.

 کاری که معمولاً پزشکان  با انجام آزمایش‌های مختلف پس از گذشت چند ماه از بارداری انجام می‌دهند. همه این آزمایش‌ها البته برای باخبر شدن از جنسیت نوزاد است و تاکنون هیچ روش علمی برای «تعیین» جنسیت نوزاد پیدا نشده.

آخرین خبر جالب توجه در این زمینه این است که اخیراً تست جدیدی از طریق رایانه و فروش‌های آنلاین ارائه شده که به مادران این امکان را می‌دهد که بتوانند با پرداخت 189 یورو جنسیت فرزند خود را در حالی که تنها 6 هفته است مهمان بدن آنهاست تشخیص دهند.

 این کیت تشخیصی، جنجالی در آمریکا به پا کرده و از زمان ورودش به بازار بحث‌های بسیاری را برانگیخته است. بعد از ورود این کیت به بازار، عده‌ای اعتراض کردند که این تشخیص زودهنگام جنسیت جنین ممکن است باعث به خطر افتادن جان جنین شود.

 زیرا در این صورت والدین می‌توانند به محض آنکه متوجه شدند نوزادشان جنسیت دلخواه آنها را ندارد و از آنجا که تازه 6 هفته است وارد رحم مادر شده و سقط آسان و کم‌دردسر است، نوزاد را سقط کنند و به این ترتیب آمار سقط‌های جنین به شکل سرسام‌آوری بالا رود.

این در حالی است که کمپانی سازنده این وسیله ادعا می‌کند که دانستن زودتر جنسیت نوزاد می‌تواند زمان بیشتری به والدین دهد که بتوانند در مورد فرزندشان تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند.

 گفته می‌شود تست‌های فوق به احتمال 99 درصد درست از آب در می‌آیند و به همین خاطر می‌توانند راه موثرتری برای فهمیدن جنسیت نوزادان که معمولاً اشتباه هم دارند، باشند. البته این اولین باری نیست که برای فهمیدن جنسیت جنین در سنین بسیار کم وسایل مختلفی تولید می‌شود.

 سال گذشته نیز انستیتو سلامت کودکان در انگلیس تستی را روانه بازار کرد که ادعا کرد می‌تواند جنسیت را در هفته هفتم حاملگی تشخیص دهد اما این تست تنها برای زنانی استفاده می‌شد که امکان بیماری برای نوزادان پسرشان به صورت ارثی وجود داشت و این آزمایش می‌توانست کمک بسیاری به آنها کند.

 امروزه اکثر بیمارستان‌ها جنسیت نوزاد را با سونوگرافی پس از 20 هفته به والدین اعلام می‌کنند، اما رئیس مرکز «دی‌ان‌ای جهانی» که سازنده تست جدید شناسایی جنسیت 6 هفته‌ای است، ادعا می‌کند اکثر والدین به خاطر هیجان بسیار دوست دارند که جنسیت مهمان در راهشان را زودتر بدانند و به همین خاطر است که می‌توانند پس از گرفتن تست جواب‌های آن را به مرکز بفرستند و بلافاصله از طریق پست یا با چک کردن سایت فروش این تست‌ها جواب خود را دریافت کنند.

 اما نگرانی که باعث شده تا مخالفت‌های بسیاری با این تست‌ها صورت بگیرد همچنان وجود دارد و ممکن است برخی خانواده‌ها با دانستن جنسیت در زمان بسیار نزدیک اگر از نتیجه راضی نبودند دست به سقط جنین بزنند و این همان خطری است که می‌تواند هر نوزاد بی‌گناهی را که جنسیت دلخواه والدین را نداشته باشد مورد تهدید قرار دهد.

کد خبر 21452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز