پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مدرس حوزه علمیه استان کرمانشاه با تاکید بر این‌که «نباید فرصت خودسازی و توبه را در ماه رجب از خود بگیریم» گفت: ماه رجب مقدمه‌ای برای پاک شدن از گناهان و ورود به شعبان و رمضان است.

ماه رجب

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رسول احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه با تاکید بر این‌که «ماه رجب مقدمه‌ای برای پاکسازی و آغاز به ماه رمضان است» گفت: ماه رجب از این جهت ارزش والایی در میان مسلمین دارد که ماه مغفرت و آمرزش گناهان است.

احمدی تصریح کرد: در این ماه استغفار و توبه بسیار مورد توجه بوده است و فرستادن صلوات بر خاندان اهل بیت(ع)، رفتن به زیارت ائمه معصومین(ع) و خواندن زیارت عاشورا و ذکر و تسبیح بسیار تاکید شده است.

این استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کسانی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند این فرصت را غنیمت بدانند و در این ماه به زیارت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) بروند چرا که زیارت در این ماه برابر با هزاران بار رفتن به حج مورد قبول خداوند متعال قرار می‌گیرد.

وی افزود: رفتن به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) یکی دیگر از اعمالی است که در این ماه بسیار مورد تاکید بوده و آثار و برکات زیادی به همراه دارد اما کسانی که توان مالی و موقعیت زمانی این را ندارند که به زیارت ایشان بروند می‌توانند به صورت غیر مستقیم این عمل نیک را انجام دهند و با خواندن زیارت عاشورا این ثواب و برکت را نصیب خود کنند.

این مدرس حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: این ماه می تواند بهانه‌ای باشد برای تمامی کسانی که می‌خواهند به درگاه خداوند متعال توبه کنند و مورد مغفرت و آمرزش قرار بگیرند و در ماه شعبان و رمضان با روح و جسم پاک به کمال برسند.

کد خبر 214502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز