چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیئت‌های دو جنبش‌ فتح و حماس در نشستی در قاهره مسائل مربوط به آشتی ملی و موانع بر سر راه تحقق آشتی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، جنبش‌های فتح و حماس در نشست روز سه شنبه خود در قاهره مسائل مربوط به آشتی ملی فلسطینیان و راهکارهای رفع موانع بر سر راه پایان دادن به دودستگی‌ها در صحنه فلسطین را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

دو طرف در این نشست توافق کردند که نشست‌های آنها از همین تاریخ به بعد و تا زمان تشکیل دولت توافق ملی و تعیین زمان برگزاری انتخابات بر اساس جدول زمانی، به طور مداوم برگزار شود.

بر اساس این گزارش هیئت‌های دو طرف در این نشست در مورد مسائل زیر به توافق رسیدند:

1- هماهنگی با رئیس شورای ملی فلسطین برای دعوت از کمیته تهیه قانون انتخابات شورای ملی جهت برگزاری نشست طی یک هفته از این تاریخ به منظور بررسی موارد لاینحل در قانون و ارائه سند نهایی پس از توافق بر سر آنها به کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین جهت تصویب آن طی یک هفته.

2- صدور فرمان رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین درباره تشکیل کمیته انتخابات شورای ملی در خارج با توافق با همه گروه‌ها طی یک هفته از زمان تصویب قانون انتخابات توسط کمیته اجرایی، به منظور آغاز فعالیت این کمیته به محض تشکیل آن.

3- تشکیل دادگاه انتخابات شورای ملی فلسطین با همان سازوکار تشکیل دادگاه انتخابات مجلس قانونگذاری و صدور فرمان رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در این باره.

4- توافق طرفین برای رایزنی درباره تشکیل دولت وفاق ملی فلسطین به ریاست «محمود عباس» بر اساس توافقنامه قاهره و اعلامیه دوحه به گونه‌ای که ظرف مدت 3 ماه از زمان تشکیل این دولت، انتخابات برگزار شود.

5- اقدام عباس به صدور فرمان تشکیل دولت وفاق ملی و فرمان تعیین زمان برگزاری انتخابات پس از گذشت 3 ماه از زمان تشکیل دولت.

توافقات فتح و حماس در قاهره درباره آشتی ملی در حالی است که قرار است «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز روز چهارشنبه برای دیدار با مقامات مصر از جمله «محمد مرسی» رئیس جمهور این کشور به قاهره سفر کند.

عباس در دیدار با مرسی مسائل مربوط به صحنه فلسطین و پرونده آشتی ملی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 214406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز