دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه سیاسی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: با توجه به اینکه تهران نمی‌خواهد برنامه غنی‌سازی خود را متوقف کند، مذاکرات با ایران دشوار است اما هنوز راه‌های مذاکره باز است.

خاویرسولانا در نشست یکی از کمیته‌های پارلمان اروپا که فارس خبر آن را منتشر کرد، گفت: شرایط بسیار دشوار است زیرا ما از ایران می‌خواهیم تا زمانی که مذاکرات در جریان است فعالیت‌های خود را متوقف کند و این هدف در شرایط کنونی بسیار مشکل حاصل می‌شود.

سولانا افزود: تنها توافقی که وی در دیدار اخیر خود با علی لاریجانی، مسؤول مذاکرات هسته‌ای ایران در آنکارا بدست آورد این است که راه‌های مذاکره را همچنان باز بگذارند. وی درعین حال از احتمال فراوان مذاکره خود با لاریجانی در هفته جاری خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ایرانی‌ها نمی‌خواهند غنی‌سازی را به حال تعلیق درآورند و از این رو بسیار مشکل است که وارد مذاکراتی واقعی شد اما با این حال من معتقدم که اگر تهران شرایط آغاز مذاکرات رسمی‌را بپذیرد ممکن است به پیشرفت‌هایی در جهت روابط  وهمکاری بیشتر دست یافت.

وی افزود: ساز وکار جدیدی که ما هنگام آغاز فرایند مذاکرات ایجاد خواهیم کرد این حس را در من ایجاد می‌کند که می‌توانیم به یک توافق دست یابیم اما بدون فراهم آوردن زمینه برای مذاکره، مشکل بتوان به این هدف دست یافت.

سولانا گفت: وی و لاریجانی توافق کردند که مذاکرات نامحدود نباشد اما پنج یا شش ماه به طول بینجامد.

درهمین حال روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی از انعطاف مواضع غرب درقبال برنامه هسته‌ای ایران خبر داد و نوشت: نشانه‌های موجود حکایت از آن دارد که درحال حاضر به محض اینکه ایران آماده مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای خود شود، غرب رویکرد انعطاف پذیری را درقبال ایران اتخاذ خواهد کرد.

کد خبر 21432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز