چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۲
۰ نفر

امسال صدمین سال ظهور سینمای هند (بالیوود) است که برگزارکنندگان جشنواره کن به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای را در این ارتباط ترتیب داده‌اند.

بالیوود

 به گزارش فارس در این دوره از رقابت‌های کن که از امروز برگزار می‌شود، فیلم «بمبئی تاکیز» برای نخستین بار 19می ‌(29اردیبهشت) به نمایش درخواهد آمد. فیلم بمبئی تاکیز شامل 4‌داستان کوتاه درباره تأثیر سینمای هند بر زندگی روزمره شهروندان است. این فیلم هفته گذشته در هند به‌نمایش درآمده و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شده است. در کنار نمایش فیلم بمبئی تاکیز، یک ضیافت ناهار نیز با حضور وزرای فرهنگ هند و فرانسه برگزار خواهد شد تا درباره مسائل فرهنگی کشورهایشان به بحث و گفت‌وگو بپردازند. آمیتاب باچان در این دوره از رقابت‌ها به همراه عروسش (آشیواریا رای)، پسرش (آبیشک باچان) و نوه یکساله و نیمه‌اش به‌عنوان میهمانان ویژه جشنواره علاوه بر حضور در مراسم فرش قرمز جشنواره در مراسم افتتاحیه نمایش فیلم هالیوودی «گتسبی بزرگ» ساخته باز لوهرمن و همچنین افتتاحیه فیلم هندی بمبئی تاکیز حضور خواهد یافت.

سرزمین مادری به بخش رقابتی جشنواره کن اضافه شد

در فاصله‌ یک روز تا افتتاح شصت‌وششمین جشنواره کن، فیلم سرزمین مادری نخستین ساخته محمد حمیدی و جمال‌دیبوز به بخش رقابتی این رویداد سینمایی اضافه شد. به گزارش اسکرین دیلی، نشست خبری فیلم سرزمین مادری روز سه‌شنبه 21می‌ در سالن بونوئل برگزار می‌شود. فیلم گذشته جدیدترین ساخته اصغر فرهادی به همراه درون لیون دیوس ساخته برادران کوئن، ونوس در پوست خز به کارگردانی رومن پولانسکی، آن سوی کاندلابرا ساخته استیون سودربرگ و زیبایی بزرگ ساخته پائولو سورنتینو از دیگر فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی کن هستند.

گوربه‌گور آماده نمایش می‌شود

جیمز فرانکو به‌عنوان هنرمندی شناخته می‌شود که همیشه چندین پروژه همزمان در دست دارد و این روزها در تریلر فیلم «گوربه‌گور» دیده می‌شود. به گزارش مهر به نقل از یاهو، این تریلر دیروز منتشر شد تا پیش‌درآمدی بر اکران اول این فیلم در جشنواره کن باشد. این فیلم با اقتباس از رمان «وقتی داشتم می‌مردم» ویلیام فاکنر ساخته‌شده و خود جیمز فرانکو آن را کارگردانی کرده و فیلمنامه‌اش را هم خودش نوشته است. او در این فیلم در نقش دارل باندرین ظاهرشده که در کنار خانواده‌اش سعی می‌کند آخرین آرزوی مادرش را برآورده کند. او اکنون مرده است و دلش می‌خواست در گورستان شهر مجاور به خاک سپرده شود اما انجام این کار چالش‌های بزرگی را سر راه دارل قرار می‌دهد. در این فیلم جیم پاراک در نقش کش برادر دارل و تیم لیک نلسون در نقش پدر او بازی کرده‌اند.

کد خبر 214293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز