سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مادورو با ارئه طرح "امنیت از وطن" حدود سه هزار سرباز را برای مقابله با جرم و جنایت در کاراکاس به‌کار خواهد گرفت.

maduro

نیکلاس مادورو ،رئیس جمهور ونزوئلا طی سخنرانی در جمع نیروهای امنیتی اظهار داشت نیروهای مسلح برای حمایت از مردم در خیابان های پایتخت مستقر می‌شوند.

رئیس جمهور ونزوئلا امیدوار است با اجرای این طرح که عنوان امنیت در وطن برای آن برگزیده شده کشورش را که یکی از خطرناک ترین و پر جرم و جنایت ترین کشورهای آمریکای جنوبی است به کشوری امن تبدیل کند.

گفته‌می‌شود در دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز  20 طرح مشابه در ونزوئلا به اجرا در‌آمد که همه آنها کارآیی لازم را نداشتند.

بنا به گزارش بی‌بی‌سی،جانشین چاوز از نیروهای امنیتی خواست با وجدان کاری، عشق و علاقه به حمایت از مردم بپردازند و به کشور خدمت کنند و فعالیت خود را فراتر از یک گشت‌زنی ساده ببینند.

بر اساس طرح ایمن‌سازی ونزوئلا ،در ماه‌های آتی 500 ایست بازرسی در کاراکاس مشغول به‌کار خواهند شد و نه هزار نیروی جدید پلیس که در حال آموزش هستند همراه با 1600 مامور گارد ملی به نیروهای امنیتی پایتخت افزوده خواهند شد.

بر اساس آمارهای رسمی فقط در سال 2012 بیش از 16 هزارنفر در ونزوئلا قربانی جنایت شده‌اند که نسبت به سال 2011 رشد 14 درصدی داشته است.

بنا به گزارش رویترز،میزان قتل نیز برای هر 100 هزار نفر بیش از 55 مورد گزارش شده‌است که یکی از بالاترین موارد قتل در سراسر جهان به شمار می‌آید.

سازمان های غیردولتی آمار کشته‌شدگان در ونزوئلا را در سال 2012 بیش از  21 هزار نفر اعلام کردند.

کارشناسان منشا این مشکلات را عملکرد ناقص دستگاه قضایی، شرایط بد کار ماموران پلیس و هرج و مرج موجود در زندان هایی می دانند که باندهای تبهکار کنترل آنها را در دست گرفته اند.

دولت ونزوئلا رسانه ها و مخالفان را به اغراق در ارائه آمار متهم می‌کند و تاکید دارد مطبوعات و مخالفان دولت قصد دارند با ایجاد حس ناامنی در مردم بهره‌برداری سیاسی کنند.با وجود این وزارت کشور ونزوئلا تاکید کرده‌است عامل بسیاری ازموارد سرقت، قتل یا آدم ربایی در ونزوئلا باندهای مافیایی هستند که از درون نیروهای پلیس هدایت می‌شوند.

مادور در انتخاباتی اضطراری پس از مرگ چاور، در رقابت با رقیب اصلی‌اش انریکه کاپریلس با اختلاف کمی به‌ریاست‌جمهوری رسید.

کد خبر 214126
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز