دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نگرانی‌های ناشی از احتمال سرایت ویروس کشنده «کرونا» از انسان به انسان و همه گیر شدن آن، سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشت تا روز دوشنبه در ریاض پایتخت عربستان سعوی نشست ویژه‌ای برگزار کند.

یورونیوز می‌گوید عربستان سعوی کشوری است که به احتمال زیاد مبدا انتشار این ویروس بوده و از تابستان گذشته پانزده نفر را در این کشور به کام مرگ فرستاده است.

با این حال کیجی فوکودا یکی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت در این مورد محتاط است. او می‌گوید: «میزان انتقال ویروس کرونا از انسان به انسان محدود بوده و شواهدی دال بر اینکه این ویروس قدرت عمومیت پیدا کردن در جامعه را داشته باشد به دست نیامده است.»

یک شهروند 27 ساله عربستانی که پدرش قربانی ویروس «کرونا» شده، به‌دلیل تماس نزدیک با او قبل از مرگ، تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفته است. او در مورد وضعیت پدرش در آخرین روزهای حیات می‌گوید: او از ناحیه سینه آلوده شده بود و وضعش هر روز بدتر می‌شد. کلیه‌ها یش بسرعت از کار افتادند. سپس دکترها خبر فوتش را به ما اطلاع دادند.

ویروس کرونا که به ویروس سارس شباهت دارد، عامل عفونتی خطرناکی در دستگاه تنفسی به شمار می‌رود و اغلب به مرگ فرد مبتلا منجر می‌شود.

تاکنون در کل دنیا سی و چهار نفر عمدتا در عربستان، اردن، بریتانیا و آلمان آلوده شده‌اند که از این میان هیجده نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به زعم کارشناسان،  شستشوی متداوم دست‌ها و پرهیز از ارتباط مستقیم با افراد و حیوانات، هنگام سفر به مناطقی که شائبه وجود این ویروس در آنها وجود دارد، می‌تواند در جلوگیری از ابتلا موثر باشد.

کد خبر 213989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز