همشهری آنلاین: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این سوالی درباره علت کمبود کره در بازار گفت: کمبود کره در بعضی برندها را تایید می‌کنم و دلیل آن نیز این است که موجودی کارخانه‌ها تمام شده است. کره خام وارد شده و منتظر هماهنگی‌های لازم برای دریافت ارز و ترخیص این کالا از بنادر هستیم.

کره نباتی

ایسنا نوشت: صادقی درباره آخرین وضعیت روغن نیز تصریح کرد: روغن نباتی نیز هم توسط بخش خصوصی و هم توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد می‌شود شرکت بازرگانی سهمیه مناسبی دارد که از محل آن اقدام به تولید و توزیع کالا می‌کند. بخش خصوصی نیز منتظر واریز ارز مورد نیاز به حساب فروشندگان است.

وی با تاکید بر این‌که قیمت روغن به زودی کاهش می‌یابد و به نرخ قبل بازمی گردد بیان کرد: زمانی که اعلام شد ارز مرجع حذف می‌شود روغن 30 درصد گران شد ولی به زودی قیمت‌های آن اصلاح می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در پاسخ به این سوال ایسنا که چه زمان قیمت روغن نباتی کاهش می یابد در حالی که احتمال تغییر نرخ ارز مرجع در لایحه بودجه وجود دارد تصریح کرد: ما براساس قانون مصوب مجلس اقدام می کنیم و تا زمانی که تغییر نرخ ارز مرجع ابلاغ نشود کالاهای اساسی با همان ارز 1226 وارد می‌شود.

وی گفت: هر چه ارز مرجع بیشتری به واردکنندگان برای واردات روغن انجام شود رفته رفته در بازار شاهد کاهش قیمت این کالا خواهیم بود.

کد خبر 213985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز