همشهری آنلاین: رئیس قوه قضائیه گفت: ضرورت دارد که مسئله زندان و زندانی و خانواده زندانیان را جدی بگیریم چرا که مسئله‌ای اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی برای کشور است.

آملی لاریجانی

به گزارش  مهر، اداره‌کل روابط‌ عمومی و تشریفات قوه قضاییه اعلام کرد: آیت الله صادق آملی لاریجانی در دیدار اعضای ستاد دیه گفت: از مجموعه کارها و تلاش‌هایی که در ستاد دیه انجام می‌گیرد مطلع هستم و قطعا دعای خیر بسیاری از مردمی که از سوی این ستاد به آنها کمک شده است، پشت‌سر مسئولان و اعضای این ستاد هست.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد:‌ ضرورت دارد که مساله زندان و زندانی و خانواده زندانیان را جدی بگیریم چرا که مساله‌ای اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی برای کشور است.

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: مهم‌ترین هدف زندان بازدارندگی است و باید بررسی شود که میزان بازدارندگی زندان‌ها چقدر بوده است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که در خصوص بهبود وضعیت زندان‌ها و افزایش جنبه بازدارندگی آن باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد، افزود: با وجود اینکه در طول سالهای متمادی و خصوصا در این چند سال اخیر کارهای بسیار خوبی در بهبود وضعیت زندانیان صورت گرفته ولی باید محاسبه کنیم و ببینیم که در روشی که در زندان‌ها پیاده می‌شود، چه مقدار به موضوع بازدارندگی و پیشگیری از تکرار جرم دست یافته‌ایم.

آیت‌الله آملی لاریجانی توجه به خانواده زندانیان را نیز بسیار ضروری دانست و گفت: باید در کنار توجه به امور زندانیان، به خانواده آنان نیز توجه و از بروز مشکلات بیشتر برای خانواده‌ها پیشگیری شود که البته رسیدگی به این موضوعات نیازمند بودجه مناسب است.

رئیس قوه قضاییه اصلاح مجرمان را هدف اصلی مجازات‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم از طریق نهادهای مختلف قوه قضاییه همچون سازمان زندانها،معاونت پیشگیری از جرم،معاونت فرهنگی و نیز نهادهای مردمی همچون ستاد دیه شرایط مناسبی برای کمک به اصلاح مجرمان و پیشگیری از وقوع جرم به وجود آید.

آیت‌الله لاریجانی در ابتدای این دیدار با تبریک حلول ماه رجب و میلاد مسعود حضرت امام محمدباقر (ع) ابراز امیدواری کرد مومنان بتوانند از مواهب خاص الهی در این ماه شریف بهره مند شوند.


این گزارش حاکی است پیش از اظهارات رئیس قوه قضاییه، رئیس ستاد دیه گزارشی از وضعیت این ستاد و برنامه‌های آتی آن ارائه داد.

رئیس ستاد دیه از آزادی بیش از 36 هزار نفر از محکومان مالی و جرایم غیرعمدی در طول 30 سال گذشته از سوی این ستاد با کمک مردم خبر داد و گفت:‌ با توجه به کمک‌های مردمی و نیز کمک‌های دولت تا دو ماه آینده امکان آزادی بیش از 10 هزار نفر از زندانیان مالی فراهم خواهد شد.

کد خبر 213823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز