شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

شاخص کل بورس تهران که در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته با نزول مواجه شده بود، روز گذشته بار دیگر حرکت صعودی خود را از سر گرفت و در مبادلات روز گذشته 407پله صعود کرد و به 45 هزارو 91 واحد رسید.

در دادوستد‌های روز گذشته شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، فولاد مبارکه اصفهان و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین نقش را در صعود شاخص داشتند و افزایش ارزش سهام این شرکت‌ها در مجموع 200واحد اثر مثبت روی شاخص بورس برجای گذاشت.

‌ افزایش تقاضا برای فروش سهام خودرو سازان

صف فروش سهام خودرو سازان در مبادلات روز گذشته همچنان پابرجا بود. شرکت‌های خودرو ساز از هفته گذشته با افزایش تقاضا برای فروش سهامشان در بورس مواجه شدند و این روند در دادوستد‌های دیروز هم ادامه داشت؛ به‌طوری‌که در دادوستد‌های روز گذشته 130تقاضا برای فروش 4میلیون‌و118هزار سهم سایپا و 86تقاضا برای فروش یک میلیون‌و843هزار سهم ایران خودرو در بورس به ثبت رسید. 2شرکت تولید محور خودرو و گروه بهمن نیز از دیگر شرکت‌هایی بودند که با صف فروش سهامداران مواجه شدند.

‌ ‌ رونق معاملات تالار صادراتی با قیر

دیروز بار دیگر بیشترین میزان محصول صادراتی در بورس کالا به قیر اختصاص یافت.در دادوستد‌های روز گذشته در مجموع 4هزارو600تن قیر در تالار صادراتی بورس کالا مورد مبادله قرار گرفت. از این میزان2هزار تن قیر تولیدی بشکه و قیر صنعتی و آسفالت راه دژپا به قیمت هر تن 500دلار، 1000تن قیر توسعه کروس انرژی به قیمت هر تن 549دلار و 1500تن قیر تولید شده در شرکت نگین فخر آذربایجان به قیمت 620 دلار فروخته شد.

کد خبر 213661
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز