یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه بین‌الملل: اصرار رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا در پیگیری رویکرد خاص خود در قبال عراق و امتناع از دنباله‌روی سیاست‌های جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا در این کشور به شکل اختلاف نظر بین این دو منجر شده است.

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمزگیتس درباره عراق سیاست های خاص خود را دارد و بر اساس شواهد موجود، وزیر دفاع آمریکا در این مورد از سیاست‌های رئیس‌جمهور این کشور تبعیت نمی‌کند.

درحالی که بوش به دنبال اختصاص بودجه جدید برای جنگ عراق و اعزام نیروهای نظامی بیشتر به این کشور است اما نظر گیتس در این باره همانند دموکرات‌های آمریکا است و وزیر دفاع آمریکا نیز خواهان خروج نظامیان این کشور ازعراق است.

به نوشته این روزنامه گیتس در سفر اخیر خود به عراق به مسئولان این کشور اعلام کرده دیگر فرصتی برای عراق باقی نمانده و دولت مالکی باید تدابیر لازم برای زمان خروج نیروهای نظامی آمریکا از عراق را اندیشه کند.

گیتس که خود از اعضای گروه تحقیق عراق به رهبری بیکر و همیلتون بود و این گروه در گزارش خود موسوم به گزارش گروه تحقیق عراق به بوش توصیه کرده بود نیروهای آمریکایی را تا سال 2008 میلادی از عراق خارج کند هم اکنون نیز براین نظر خود اعتقاد داشته و درسفر اخیرش به عراق، مقام‌های عراقی را در جریان این تصمیم قرار داده است.

کد خبر 21346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز