جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت کره شمالی روز جمعه با انتشار فهرستی از جرایم یک شهروند آمریکایی محکوم شده در این کشور،به ادعای واشنگتن پاسخ داد.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی دیوان عالی کره شمالی فهرستی از جنایات پائه جون هو را که هفته گذشته دراین کشور به 15 سال کار اجباری در اردوگاه محکوم شد، بیان کرد.

وی گفت: این آمریکایی به دلیل تلاش برای براندازی مشمول مجازات حبس ابد و یا اعدام بوده اما به دلیل همکاری و اعتراف به جرایم خود به کار اجباری در اردوگاه محکوم شد.

این سخنگوی کره شمالی پس از آن سخن می گفت که دولت و رسانه های آمریکا مدعی شدند پائه جون به شیوه شفاف محاکمه نشده است .

آمریکایی ها پیش از این نیز این اقدام کره شمالی را تلاشی برای چانه زنی سیاسی در برابر واشنگتن قلمداد کرده بودند.

براساس فهرست جرایم، این شهروند آمریکایی با برگزاری کمپینی شهروندان کره شمالی درخارج از کشورشان و همچنین خارجیان را برای اقدام خصمانه علیه پیونگ یانگ تحریک کرده است .

گزارش شده که وی همچنین تحت پوشش گردشگر حداقل 250 دانشجو را در شهر مرزی ˈراسونˈ برای دست زدن به اقدامات ضد دولتی تشویق کرده است.

پائه جون هو، شهروند آمریکایی سوم نوامبر سال گذشته میلادی (12 آبان ماه 91) در شهر مرزی راسون کره شمالی توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

کره شمالی اعلام کرده این شخص به جرایم خود از جمله تلاش برای براندازی اعتراف کرده و مستندات آن در دست است.

شماری از مقام های بخش خصوصی آمریکا در ماه های اخیر سفرهایی به پیونگ یانگ انجام دادند که ظاهرا تلاش برای آزادی و یا جلوگیری از صدور حکم حبس ابد و یا اعدام برای این فرد آمریکایی تبار بوده است.

کد خبر 213444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز