همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس گفت: در قانون جدید مجازات اسلامی موضوع انفرادی مطرح نشده و به محض ابلاغ قانون جدید، اعمال مجازات انفرادی برای زندانیان غیر قانونی است.

مجازات انفرادی

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص محاسبه یک روز انفرادی معادل 10 روز حبس عادی گفت: نظر رهبری بر این بود که مجازات انفرادی معادل 10 روز حبس عادی محسوب شود چرا که حبس انفرادی خود یک نوع شکنجه است و زندانی مجازاتی مضاعف را تحمل می‌کند.

وی افزود: ما در قانون جدید مجازات اسلامی چیزی به عنوان حبس انفرادی نداریم و علی القاعده به محض ابلاغ قانون جدید، اعمال مجازات انفرادی برای زندانیان غیر قانونی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به آیین‌نامه زندان‌ها گفت: در آیین‌نامه زندان‌ها، نحوه اداره زندان و محل استراحت، کار و خوراک و لباس زندانی مشخص شده و اگر فردی از سوی مسئولی به انفرادی منتقل شد و یا زندانبان وی را به انفرادی منتقل کند، این اقدام خلاف قانون است.

نماینده مردم فریدن در ادامه تصریح کرد: چه کسی که مستقیماً دستور نگهداری فرد در سول انفرادی را بدهد و چه کسی که زندانی را در انفرادی نگه دارد هر دو اقدام خلاف قانون انجام داده‌اند و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

کد خبر 213443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز