پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: افراد مسلح علی حیدر گیلانی، پسر سید یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پیشین پاکستان را در یک اجتماع انتخاباتی در مرکز این کشور ربوده‌اند.

پسر یوسف رضا گیلانی

به گزارش شبکه پرس تی وی، افراد مسلح ناشناس علی حیدر گیلانی پسر سید یوسف رضا گیلانی را روز پنجشنبه (۱۹ اردیبهشت) طی یک اجتماع انتخاباتی حزب مردمی پاکستان (پ‌پ‌پ) در شهر مرکزی مولتان ربودند. گیلانی جوان نامزد انتخابات مجمع استانی پنجاب است.

این افراد مسلح همچنین با تیراندازی به سوی یک اجتماع انتخاباتی یک تن را کشتند و چند نفر دیگر را زخمی کردند. یک شاهد عینی حاضر در صحنه به تلویزیون Geo پاکستان گفت: «دو مرد تیراندازی کردند.»

وی افزود: «مردی که مقابل گیلانی ایستاده بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به زمین افتاد. بعد گیلانی را گرفتند و او را سوار ماشینی کردند و فرار کردند.»

نیروهای امنیتی همه راه‌های خروجی شهر را بسته‌اند و برای هرگونه اطلاعاتی درباره آدم‌ربایان جایزه تعیین شده است.

هیچ شخص یا گروهی تاکنون مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

نخست وزیر پیشین پاکستان رقیبان سیاسی خود را به قرار داشتن در پشت این حمله متهم کرده است.

آصف علی زرداری، رییس جمهور پاکستان با ابراز نگرانی شدید از این حادثه، اقدام آدم‌ ربایان را کار یک دشمن بزدل خواند.

بیش از یک صد تن از ماه گذشته تاکنون به خاطر حملاتی که به اجتماعات انتخاباتی شده است کشته شده‌اند. این انتخابات قرار است روز شنبه برگزار شود.

شبه نظامیان جنبش طالبان پاکستان (ت‌ت‌پ) پیش از این اعلام کرده بودند که اجتماعات انتخاباتی حزب ملی عوامی، حزب مردم پاکستان و جنبش متحد ملی را هدف قرار خواهند داد.

پاکستان ۱۱ مه انتخابات مجمع ملی خود را برگزار می‌کند. مجمع عمومی ۳۴۲ کرسی دارد که ۲۷۲ کرسی آن از طریق رای‌گیری عمومی انتخاب می‌شود. آخرین انتخابات مجمع عمومی پاکستان فوریه ۲۰۰۸ برگزار شد.

کد خبر 213393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز