همشهری آنلاین: پنج شهر در لبه‌ی پرتگاه طی سال‌های اخیر همواره مورد علاقه‌ی گردشگران بوده‌اند.

گردشگری

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از دهه‌های گذشته و با رشد چشمگیر صنعت توریسم، مقاصد گردشگری که از شرایط جغرافیایی ویژه‌ای بهره‌ می‌برند مورد علاقه‌ گردشگران بوده‌اند.

در این میان پنج شهر که روی صخره‌های ساحلی و در پرتگاه‌ها واقع شده‌اند از مقاصد گردشگری برتر کشورهایشان به شمار می‌رود که عبارتند از:

* آکاپولکو - مکزیک

شهر ساحلی «آکاپولکو» که به دلیل در اختیار داشتن یکی از بهترین سواحل اقیانوس آرام سالانه میزبان ده‌ها هزار گردشگر است، روی صخره‌های ساحلی بنا شده و تعدادی از گردشگران تنها برای شیرجه زدن از روی صخره‌های بلند به درون آب کم عمق به این شهر زیبا که مقصد نخست گردشگری مکزیک محسوب می‌شود، سفر می‌کنند. «آکاپولکو» جلوی خلیج عمیقی که شکل یک هلال ماه را دارد واقع شده و از اوایل دوره استعمار اسپانیا یکی از مهمترین بنادر مکزیک بوده است. صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد این شهر تاریخی است که در دهه 50 مکانی آرام برای گذراندن تعطیلات ستاره‌های هالیوود و میلیونرها به شمار می‌رفت.

* روکامادور - فرانسه

روکامادور دهکده‌ای کوچک در بالای دره رودخانه «آلزو» در جنوب غرب فرانسه است که بیشتر ساختمان‌های آن در قرن دوازدهم میلادی با همان شیب صخره طراحی و ساخته شده‌اند. خانه‌های این دهکده در قسمت پایین صخره و کلیسای مشهور آن که «سن آمادور» نام داشته و در تمامی ایام سال مورد توجه گردشگران و زائران است، در قسمت بالای صخره که دهکده روی آن ساخته شده قرار دارند. این دهکده تاریخی در سال‌های گذشته به دلایل گوناگون از جمله وقوع انقلاب فرانسه و جنگ جهانی دوم خالی از سکنه شد، اما از سال‌ها قبل رونق خود را بازیافته و سالانه میزبان هزاران گردشگر است.

* کاستل فولیت دولاروکا - اسپانیا

دهکده «کاستل فولیت دولاروکا» در منطقه کاتالونیا اسپانیا که روی صخره‌هایی از سنگ بازالت بین دو رودخانه بنا شده، یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک‌ترین روستاهای اسپانیا و اروپا به شمار می‌رود. بیشتر خانه‌های این دهکده که مساحت آن کمتر از سه کیلومتر مربع است، در قرون وسطی روی لبه صخره بنا شده و اگر از دور به این خانه‌ها نگاه کنید، به نظر می‌رسد که هر لحظه ممکن است آنها به داخل دره سقوط کنند. دهکده «کاستل فولیت دولاروکا» که هنوز هویت قرون وسطایی خود را حفظ کرده در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری اسپانیا تبدیل شده است.

* بونیفاسیو - فرانسه

شهر کوچک بونیفاسیو در جنوبی‌ترین نقطه جزیره «کرس» در جنوب فرانسه واقع شده و استحکامات آن تا نوک صخره‌ای که به دریا منتهی شده و حدود 70 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، امتداد یافته است. این شهر در چند دوره تاریخی احداث شده و به دلیل فرسایش قسمت‌های زیرین صخره‌ای که روی آن قرار دارد، در شرایط خطرناکی قرار داشته و احتمال ریزش آن زیاد است؛ هرچند که همین شرایط مظره دلهره‌آوری را خلق کرده که یکی از دلایل اصلی جذب گردشگران به بونیفاسیو است.

* مانارولا - ایتالیا

دهکده کوچک که روی یک خط ساحل سنگی در شمال ایتالیا واقع شده، جواهری در منطقه زیبا و تاریخی «سینکوتری» محسوب شده و مقصد بیشتر گردشگرانی است که این منطقه سفر می‌کنند. دهکده «مانارولا» در چند دوره تاریخی ساخته شده و از آثار تاریخی شاخص آن می‌توان به کلیساهایی سنگی این شهر اشاره کرد که در این میان کلیسای «سن لورنزو» یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب شده و همواره مورد توجه گردشگران است.

کد خبر 213339
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز