چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: رئیس مجلس شورای اسلامی، دیروز در پاسخ به تذکری، از دیوان محاسبات خواست جلوی تخلف دولت در ابلاغ و اجرای طرح غیرقانونی مهرآفرین را بگیرد.

اشتغال

به گزارش همشهری، این جدی‌ترین واکنش مجلس به طرح اشتغال 500هزار نفری دولت است که اخیرا از سوی دولت به استانداری‌ها برای اجرا ابلاغ شده است. به اعتقاد مجلس، این طرح علاوه بر اینکه در ماه‌های پایانی دولت اجرا می‌شود، شائبه سیاسی داشته و برخلاف نص صریح قانون برنامه پنجم توسعه است. پیش از این علی لاریجانی نسبت به اجرای این طرح به دولت هشدار داده بود و حتی کمیته‌ای برای حل مسئله بین دولت و مجلس تشکیل شده بود اما دولت هفته پیش با این بهانه که مشکلات قانونی اجرای این طرح رفع شده‌است، آن را ابلاغ کرد.

روز گذشته جعفرزاده نماینده رشت در صحن علنی مجلس نسبت به ابلاغ مصوبه مهرآفرین به استانداری‌ها و دستگاه‌های دولتی، تذکر داد و لاریجانی نیز در پاسخ به این تذکر، این مصوبه و ابلاغ آن را غیرقانونی دانست.دیروز غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت در انتقاد از ابلاغ مصوبه مهرآفرین از سوی رئیس‌جمهوری طی تذکری در صحن علنی مجلس گفت: نمی‌شود شب خوابید و صبح بیدار شد و طرحی را اجرا کرد. در ادامه علی‌ لاریجانی رئیس‌ مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما درست است. این موارد تخلف قانونی است و قبلا هم ابلاغ شده است. دیوان محاسبات پیگیری کند تا جلوی این تخلفات گرفته شود.

کد خبر 213319
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز