چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهریار احمدی گزیده آثار خود را که طی سالهای اخیر در خارج از کشور به نمایش درآورده است، از روز جمعه 20 اردیبهشت ماه در گالری اعتماد در معرض دید علاقمندان قرار خواهد داد.

به گزارش همشهری آنلاین، شهریار احمدی نقاش باسابقه در این نمایشگاه گزیده‌ای از مجموعه‌های " فنون کهن عشقبازی"، "معراج"، "فنون کهن کیمیا"، "کشتی نجات"، "بوسه‌ها"ی خود را در سالهای 88 تا 92 (2010 تا 2013) در گالری (AB) زوریخ به نمایش در آورده است، به همراه تازترین مجموعه آثارش "تیغ بلارک" در گالری اعتماد به نمایش خواهد گذاشت.

این مجموعه آثار اگرچه دارای تنوع و گوناگونی هستند، اما در تعامل با یکدیگرند و همگرایی این مجموعه، دلیلی برای برپایی نمایشگاه این هنرمند در گالری اعتماد شده است.

ادوراد لوسی اسمیت منتقد شهیر هنری در یادداشتی بر آثار شهریار احمدی نوشته است: «چنانچه آثاری را که شهریار احمدی تاکنون پدید آورده از نظر بگذرانیم، سیر عدول تدریجی او را از تاثیرات غربی و پیوسته ایرانی‌ترشدنش را شاهد خواهیم بود.

جدیدترین مجموعه‌هایش " فنون کهن عشقبازی"، "معراج" و "کشتی نجات" به سنت کتاب‌نگاری ایرانی ارجاع می‌دهد؛ اما هیچگاه حتی در بیشترین مرز پیکرنمایی، نسخه برداری‌های مستقیمی نیستند.

حتی در بیشترین مرز پیکرنمایی، چون یک خصلت‌گیرایی این نقاشی‌ها نحوه ظریف لغزیدن و پیکرنمایی و خروج از آن است».

نمایشگاه گزیده آثار شهریار احمدی از ساعت 15 روز یاد شده افتتاح می‌شود و تا 31 اردیبهشت ماه در گالری اعتماد واقع در خیابان نیاوران (باهنر)، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان (دو راهی سمت راست)، پلاک 4 میزبان علاقمندان است.

کد خبر 213222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز