سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک اطلاعات تالاب‌های کشور در حاشیه مراسم امضای سند توسعه طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در سازمان حفاظت محیط زیست راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر بانک اطلاعات تالاب‌های کشور با هدف ساماندهی بهینه داده‌ها و اطلاعات گرداوری شده تالاب‌ها، تغییر اصلاح و به روزرسانی داده ها برای کمک به تصمیم سازی و همچنین امکان توسعه پایگاه و پیاده سازی برنامه کاربردی در مراحل توسعه نرم افزار در اینده راه اندازی شده است.

این بانک اطلاعاتی به منظور ایجاد مرجع جامعی برای مدیران، متخصصان، محققان و علاقه مندان به حوزه تالاب ها راه اندازی شده است.

ساماندهی بهینه داده‌ها و اطلاعات گرد آوری شده تالاب‌ها، تغییر - اصلاح و به روز رسانی داده ها و اطلاعات تالاب‌ها به منظور کمک به تصمیم سازی، و امکان توسعه پایگاه و پیاده سازی برنامه کاربردی سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS در مراحل توسعه نرم افزار در آینده، از دیگر اهداف راه اندازی بانک اطلاعاتی تالاب‌های کشور است.

این بانک اطلاعاتی با جمع آوری داده های جامع و اطلاعات به روز در باره تالاب‌های کشور، می‌تواند در برنامه ریزی ها، تصمیم گیری ها و اطلاع رسانی های مختص تالاب‌ها استفاده شود.

اطلاعات این بانک با بررسی بانک اطلاعات Medwet که در برگیرنده اطلاعات تالاب های حوزه مدیترانه است و با همکاری مشاوران بین المللی ، کارشناسان و متخصصان ملی ذیربط‌، ایجاد شده است.
این بانک به ساماندهی و پردازش اطلاعات تالاب ها در دو سطح حوضه آبخیز و سطح تالاب پرداخته و دربرگیرنده حوزه های مطالعاتی مختلف و منابع و مراجع ذیربط در زمینه مدیریت جامع تالاب هاست.

اطلاعات جامعی از انواع پرندگان، خاک، آب، اقلیم و سایر عوامل وابسته به تالاب‌ها در این بانک آمده است و نرم افزار این بانک بر اساس داده های ورودی گزارش های تحلیلی ارائه می‌دهد.

سند توسعه دستاوردهای طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با حضور محمد جواد محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و گری لوئیس نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در سازمان حفاظت محیط زیست امضا شد.

کد خبر 213129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز