مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

گروه شهری: غرب تهران پس از گذشت بیش از 30سال، چهارشنبه 17 اردیبهشت شاهد گشایشی بزرگ خواهد بود و شاهراه دسترسی پایتخت به استان‌های غربی کشور، از این پس شاهد ترافیک روان‌تری خواهد بود.

به گزارش همشهری، پروژه مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه‌های شیخ‌فضل‌الله نوری - محمدعلی جناح امروز با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.معاون فنی و عمرانی شهردار تهران ضمن اعلام این خبر افزود: متعاقب گشایش‌های ترافیکی در تقاطع بزرگراه‌های شیخ‌فضل‌الله و جناح و تحویل بخش‌هایی از پل‌های این پروژه به شهروندان طی ماه‌های اخیر، امروز تمام بخش‌های مجموعه پل‌های تقاطع چند سطحی شیخ‌فضل‌الله - محمد علی جناح شامل دو دستگاه پل اصلی به مساحت 11هزار و 668مترمربع و چهار دستگاه پل جهتی به مساحت 10هزار و 198مترمربع به بهره‌برداری می‌رسند.

مازیار حسینی با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه، مشکل عرض ناکافی معبر در این تقاطع و همچنین در مسیر آزادراه تهران- کرج را برطرف می‌کند و درنتیجه سبب روان‌سازی‌ بار ترافیک در این بزرگراه‌ها می‌شود، افزود: به این ترتیب مشکل راهبندان‌های طولانی در بزرگراه‌های شیخ‌فضل‌الله و جناح به‌عنوان شریان‌های مهم غرب تهران سامان‌یافته و با توجه به ارتباط این بزرگراه‌ها با آزادراه تهران- کرج، زمان سفرهای برون‌شهری نیز کاهش می‌یابد.

حسینی با اشاره به مشکلات گذشته شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در تقاطع بزرگراه‌های شیخ‌فضل‌الله و جناح، یادآور شد: در تقاطع جدید، پروفیل طولی و شیب نامناسب پل جناح اصلاح شده تا آبگرفتگی در زمان بارش‌ها سبب کندی حرکت خودروها نشود؛ مشکلی که با اجرای سیستم مدرن زهکشی، به‌طور کامل در این تقاطع برطرف شده است.

وی یکی دیگر از جبهه‌های کاری پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های شیخ فضل‌الله - جناح را مربوط به افزایش عرض در هزار متر از طول بزرگراه محمدعلی جناح دانست و گفت: با افزایش باندهای عبوری به هشت باند رفت و برگشت، شرایط ایجاد دو باند اختصاصی برای اتوبوس‌های تندرو(BRT) نیز فراهم شده است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، برای اجرای این پروژه 528متر طول دیوار حائل بتنی و 19هزار و 400متر طول جدول‌کاری انجام شده است. طول نهرهای بتنی احداث‌شده در این پروژه به پنج هزار و 425متر می‌رسد و چهار هزار و 500متر نیز رمپ خاکی احداث شده است. گفتنی است طول هریک از پل‌های اصلی این تقاطع 248متر و طول مجموع پل‌های جهتی آن هزار و 41متر است. برای اجرای این پروژه علاوه بر حدود 349هزار مترمکعب عملیات خاکبرداری، 70هزار مترمربع قالب‌بندی انجام شده است. حجم کارهای فولادی در این پروژه به 5هزار و 910تن می‌رسد و حجم عملیات بتن‌ریزی بیش از 26هزار مترمکعب است.

کد خبر 213081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز