سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در ششمین روز نمایشگاه کتاب تهران از تعطیلی 13 غرفه‌ی ناشران عمومی به دلیل عرضه‌ی کتاب‌های دیگر ناشران خبر داده شد.

ایسنا نوشت: 16 اردیبهشت‌ماه، ششمین روز برپایی بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران، 13 ناشر عمومی با حکم هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران به خاطر عرضه کتاب‌های دیگر ناشران از نصف روز تا دو روز محکوم به تعطیلی غرفه‌های‌شان شدند؛ اما نام این ناشران اعلام نشد.

در این روز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از نمایشگاه بازدید کردند. آن‌ها هدف از حضورشان در نمایشگاه کتاب را شنیدن دیدگاه بازدیدکنندگان و مسؤولان نمایشگاه عنوان کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات پس از این بازدید گفت: روز 15 اردیبهشت‌ماه در صحن علی مجلس به وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت و معدن به خاطر حل نشدن مشکل گرانی کاغذ تذکر داده شده است و 17 اردیبهشت‌ماه هم تذکر مشابهی به رییس‌جمهور داده می‌شود.

این نمایندگان مجلس پس از بازدید از غرفه‌های سالن چاپ و نشر، از مسؤولان این سالن کتاب‌های نفیسی هدیه گرفتند.

مجید حمیدزاده - مدیر کمیته نظارت و ارزشیابی نمایشگاه بیست‌وششم - نیز اعلام کرد: کسانی که می‌گویند سطح کیفی کتاب‌های ارائه‌شده در نمایشگاه پایین است، باید برای حرف خود شاخص ارائه دهند.

او نیز مانند رییس نمایشگاه کتاب، اضافه شدن به فضای نمایشگاه امسال با تغییر مکان ناشران بخش بین‌الملل را از دلایل متراکم نبودن بازدیدکنندگان نمایشگاه عنوان کرد.

حمیدزاده همچنین درباره کتاب‌های جمع‌آوری شده در روز قبل از بخش ناشران بین‌الملل گفت: هیچ‌کدام از کتاب‌هایی که از بخش بین‌الملل جمع‌آوری شده‌، به مرحله‌ی عرضه در نمایشگاه نرسیده‌اند.

همچنین برخی از ناشران بخش بین‌الملل اعلام کردند، نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش فروش داشته‌اند. غرفه‌های این بخش مانند روزهای گذشته بازدیدکننده‌ی کمی داشت. در حالی که پایان روز کاری نمایشگاه ساعت 20 اعلام شده بود، متصدیان سالن در بخش بین‌الملل از ساعت 19 مانع ورود اندک بازدیدکنندگانی می‌شدند که قصد حضور در سالن‌های بخش بین‌الملل را داشتند.

فروش گل‌ سر و اشیا‌یی از این قبیل در خیابان‌های محل استقرار بخش بین‌الملل از نکات قابل توجه این بخش از نمایشگاه کتاب بود.

پل مکانیزه‌ی متصل‌کننده‌ی مصلا به بخش بین‌الملل هنوز به طور کامل راه نیفتاده، این در حالی است که بیلبورد‌های نصب‌شده در خیابان شهید بهشتی از راه‌اندازی این پل خبر می‌دهند.

کد خبر 212990
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز