همشهری آنلاین: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرقد مطهر حجربن عدی پرچم جهاد و مقاومت علیه جریان اموی و تکفیری است، گفت: این پرچم در کنار مقاومت اسلامی قرار دارد.

کعبی

آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نبش قبر «حجربن عدی»، صحابی گرانقدر پیامبر اسلام(ص) از سوی گروه‌های تکفیری گفت: به طور قطع گروه‌های تروریستی و تکفیری اموی موسوم به جبهة‌النصره که با صدور یک اطلاعیه رسمی مسئولیت این جنایت و هتک حرمت و تخریب ضریح و نبش قبر صحابی رسول خدا، حجربن عدی را به عهده گرفتند، نشان‌دهنده سازمان‌یافتگی این جنایت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: این گروهک تروریستی و تکفیری که به مزار حجربن عدی هتک حرمت کرد، در جبهه صهیونیست‌ها علیه مقاومت اسلامی و ارزش‌های اسلامی می‌جنگد و خون‌آشامی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه این جنایت حرکتی صهیونیستی و در راستای منافع صهیونیست‌ها است، تأکید کرد: این گروهک تکفیری با اجرای این جنایت ماهیت تکفیری‌ها را بار دیگر به امت اسلامی نشان داد.

این استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: ضمن اظهار تاسف عمیق و محکومیت شدید این اقدام پلید از اینکه ممکن است مقدسات دیگر مسلمانان در کشور سوریه هتک حرمت شود ابراز نگرانی می‌کنیم و باید اقدام لازم برای مقابله با این بی‌حرمتی‌ها صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: چنین اقدامی یک جنایت بزرگ علیه مقدسات امت اسلامی است و یک اقدام تخریبی جهت تشدید فتنه فتنه‌گران و دامن زدن به تشنج‌آفرینی میان شیعیان و اهل سنت است و آن را یک اقدام نابخردانه و جنایتکارانه و حساب شده از سوی دشمنان اسلام می‌دانیم.

آیت‌الله کعبی با اشاره به وظیفه امت اسلامی در مقطع کنونی عنوان کرد: وظیفه همه مسلمانان در این زمینه به‌ویژه نخبگان و شخصیت‌های دانشگاهی و حوزوی اعم از شیعه و سنی و همه اندیشمندان و دلسوزان امت اسلامی محکوم کردن این جنایت و افشاگری پشت پرده این حرکت‌ها است، همچنین اقدام فوری برای دفاع و حفاظت از مراقد و مقدسات مذهبی به ویژه مرقد حضرت زینب(س) باید صورت گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: این اقدام تخریبی و جنایتکارانه نتیجه معکوس می‌دهد و بساط این جنایتکاران تروریست و تکفیری و اموی از دنیای اسلام برچیده خواهد شد و مقاومت اسلامی بر علیه اینها با شدت عمل رفتار خواهد کرد.

آیت‌الله کعبی عنوان کرد: جمهوری اسلامی نسبت به این جنایت ساکت نخواهد نشست و لازم است که سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی نیز به وظیفه خود در اقدام عاجل برای پیشگیری از تخریب مراقد و مقدسات مذهبی و اقدام عملی علیه این گروهک تروریستی جنایتکار باید انجام دهند.

وی افزود: اکنون حقانیت و مظلومیت مقاومت اسلامی و حقیقت جنگ تمام عیار بین‌المللی به پرچمداری آمریکا علیه ملت و دولت سوریه با این جنایت بیشتر آشکار می‌شود و مشخص است که جنایتکاران تروریست حتی از حرم این صحابی شهید وارسته نیز می‌ترسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرقد مطهر حجربن عدی پرچم جهاد و مقاومت علیه جریان اموی و تکفیری است، گفت: این پرچم در کنار مقاومت اسلامی است، وحشت تروریست‌ها در حدی است که حتی مرقد صحابه پیامبر (ص)را نیز تخریب می‌کنند، اما بدانند که این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند.

کد خبر 212969
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز