همشهری‌آنلاین : نخست‌وزیر مصر از حادثه تیراندازی جان سالم به‌دربرد.

Hosham kandil

تیراندازی در نزدیکی خودروی حامل هشام قندیل نخستوزیر مصر  رخ داد.

پلیس مصر  جوانانی را که به سوی کاروان خودروهای حامل قندیل و اسکورت‌هایش در  پل اکتبر، قاهره شلیک کرده‌بودند، دستگیر کرد.

وزارت کشور مصر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، درگیری چند جوان با عبور خودروهای دولتی از منطقه مسکونی تجاری در ساعت 11 شب به وقت محلی هم‌زمان شده بود و زمانی که راننده خودروی قندیل تلاش کرد تا از این منطقه خارج شود، یک جوان اقدام به شلیک دو تیر به سمت خودروی قندیل کرد.

در این بیانیه همچنین آمده‌است  پس از این تیراندازی، پلیس توانست پنج فرد را دستگیر کند. اما این تیراندازی هیچ انگیزه سیاسی و یا ابعاد دیگری نداشته است. پنج متهم بازداشت شده نیز بین 18 تا 29 سال سن دارند. یک مسئول امنیتی گفت مظنونان گفته اند از وجود هشام قندیل در این کاروان اطلاع نداشته‌اند و به سوی خودرو حامل او تیراندازی نکرده‌اند.

بنا به گزارش رویترز، شاهدان ماجرا را به این ترتیب تعریف می‌کنند که محافظان شخصی هشام قندیل به سوی خودرویی با پنج سرنشین که وارد کاروان خودروهای همراه نخست وزیر مصر روی پل ششم اکتبر شده بود تیراندازی کردند. سرنشینان این خودرو نیز اقدام به تیراندازی متقابل کردند و سپس بازداشت شدند.

گفته می‌شود در این حادثه تیراندازی مردی که در حال  رانندگی در محل حادثه بود زخمی شد.

به گزارش دِ استار آنلاین، رسانه‌های مصری در ماه فوریه اعلام کردند تظاهرکنندگان با سنگ و بطری به کاروان نخست وزیر مصر هنگامی که قصد داشت وارد میدان التحریر قاهره شود حمله کردند. این حادثه پس از درگیری‌های شبانه نزدیک کاخ ریاست جمهوری مصر روی داد. دفتر قندیل سپس در بیانیه‌ای اعلام کرد او هدف حمله جوانان آشوبگر قرار گرفته است ولی به جزئیات بیشتر اشاره کرد.

تیراندازی اخیر در حالی رخ داد که قرار است محمد مرسی به زودی کابینه را ترمیم و فهرست تغییرها را اعلام کند. برخی می‌گویند نخست‌ وزیر با وجود درخواست‌ها برای تغییر و کناره‌گیری‌اش احتمال دارد جزو فهرست تغییرهای مرسی نباشد اما این موضوع هنوز قطعی نیست.

کد خبر 212679
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز